Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

taj. har använt FL s 5 i typ 2 mån. grunden har jag lärt mig kan man säga

så min problem e när jag endrar tempo på en spor eller panter som det kallas i FL

så ändrar typ alla andra spor allså går det att ändra tempo på en panter så att inte andra påverkas. tacksamm för typs o hjälp 🙁

Annons
Postat
Du menar Spår och Pattern va? 🙂

japp allså sporen eller panter det hetter i FL. eller när jag lägger in en inspelat spor som jag spelat in med edit pro o sånt. jag har typ lättat ever allt allså jag e ny på FL men jag kan en dell men den här tempon gör att j tappar lustet för FL så kanke jag går över till cubase.

elle kanke går det inte alls o ändra temop på en enda spor kanke man ska ha FL xxl vertionen el?håppas du eller nån av är som e bra på Fl hjälper mig me detta.

tacksamm för hjälp!!!

Postat

Nu gissar jag lite här, men jag tror att tempoinställningarna är globala. Däremot borde det kanske gå att spela in tempoförändringar (automatisering) när du är i "Song mode"...?

Postat

Ja det stämmer som androiden säger, temposintällningen är global men genom att automatisera tempot kan du ändra det när du vill i låten. Gör en vanlig automatisering (markera en tom pattern, tryck på rec, tryck på play, dra i tempo-faden när du vill ändra tempot). Behöver du göra fininställningar i tempot i efterhand under automatiseringarna i menyn.

Postat

Menar du verkligen att du vill ha olika tempo på olika patterns?

Isf skulle ju det bli jätte rörigt, har vi missförstått dig?

Postat

Ja, fast det beror ju lite på... Man behöver ju inte köra två patterns med olika tempo samtidigt... Och det lär ju inte heller gå att få till.

Postat

Ja, fast det beror ju lite på... Man behöver ju inte köra två patterns med olika tempo samtidigt... Och det lär ju inte heller gå att få till.

allså när jag importerar in spår från som jag spelat in med edit pro in i FL

så när jag ska fälja tempo eller hitta den tempo som pasar med spårens tempo så endras tempo på inspelade påret det e det jag e ut allså jag vill hitta och ändra tempon på en panter utan att den andra ändras allså tills jag hittar den trum tempo pasar spåret. håppas ni fattar vad jag e utte efter.

Postat

Vadå, om du ändrar tempot i låten så ändras ju inte dina audiofiler? Eller är det möjligen så i nya versionen att time-strechfunktionen automatiskt ändrar audio vid tempo-ändring? Isåfall går den funktionen säkerligen att stänga av någonstans...

Postat
Vadå, om du ändrar tempot i låten så ändras ju inte dina audiofiler? Eller är det möjligen så i nya versionen att time-strechfunktionen automatiskt ändrar audio vid tempo-ändring? Isåfall går den funktionen säkerligen att stänga av någonstans...

jo då det ändras tempon. men hur stänger jag av den funktionen då ellar var hittar jag den.

tacksamm för hjälp 🥰

Postat

Antar, efter det jag läst, att du har en del Samplingar som du spelat in själv, eller dylikt.

Du har gjort eller ska göra ett beat/lägga till trummor, till dina samplingar genom FL Studio.

Kruxxet är att:

Man kan inte ändra tempot i bara en Pattern utan att hela mixen/låten ändras. (Om inte jag har missat något stort 🙂 )

Så antingen så spelar du in dina samplingar i "rätt" tempo, laddar hem en Plug-In som kan ändra olika samplingars tempo, eller byter program 😆

tack för mig!

/Oscar Winberg - wector

Postat

så när jag ska fälja tempo eller hitta den tempo som pasar med spårens tempo så endras tempo på inspelade påret det e det jag e ut allså jag vill hitta och ändra tempon på en panter utan att den andra ändras allså tills jag hittar den trum tempo pasar spåret. håppas ni fattar vad jag e utte efter.

ta bort eventuella events för tempot (edit events på temporeglaget, markera allt och ta bort det). nu har jag inte använt fl på ett tag men jag tror det är så du menar.

Postat

ta bort eventuella events för tempot (edit events på temporeglaget, markera allt och ta bort det). nu har jag inte använt fl på ett tag men jag tror det är så du menar.

det värkar att det fuckar när man stänger av events för tempot. jag tror jag ficksar det.

tack 🙁😄 för hjälp allsamma

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.