pxm Postat 14 september 2011 Dela Postat 14 september 2011 har ominstallerat min dator och förlorat min bra mp3 converter. de jag hittar nu när jag googlar på freeware ger bara halva låten/eller har en röst var 15:sek./eller slutar att fungera efter ett visst antal dagar. den jag hade var gratis och fungerade och en sådan söker jag nu. alla förslag är välkomna.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 14 september 2011 Dela Postat 14 september 2011 Jag höll på och laddade ner en massa såna förut, hatade alla, en del hade inte ens 320 bpm... Till slut berättade nån vänlig själ att det finns en i Windows Media Player, den använder jag jämt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pxm Postat 14 september 2011 Trådstartare Dela Postat 14 september 2011 hittar inte funktionen i media player - jag kör xp på min musikdator så jag har inte senaste varianten..... 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 14 september 2011 Dela Postat 14 september 2011 Lame har väl alltid funkat bra. Kolla på http://lame.sourceforge.net/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Assar Postat 14 september 2011 Dela Postat 14 september 2011 Lamedrop är bäst! Typ ... http://www.rarewares...p3-lamedrop.php 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 14 september 2011 Dela Postat 14 september 2011 iTunes funkar ju bra annars.... eller också Foobar2000... Den är en höjdare! Men man måste installera LAME också för att kunna konvertera till MP3 i det programmet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bauer Postat 14 september 2011 Dela Postat 14 september 2011 Lame & Audacity : http://audacity.sourceforge.net/help/faq?s=install&i=lame-mp3 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 14 september 2011 Dela Postat 14 september 2011 (redigerat) Denna har jag använt i ett år. Drag and drop funktion. Oerhört smidig! http://www.koyotesoft.com/indexEn.html Redigerat 14 september 2011 av Memphis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 14 september 2011 Dela Postat 14 september 2011 Windows: winLAME eller LameDropXPd Mac: Max Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 15 september 2011 Dela Postat 15 september 2011 Lame som sagt! Även i Max för OS X! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 16 september 2011 Dela Postat 16 september 2011 WinLame funkar kalas, som Linus rekommenderade! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MRS8 Postat 16 september 2011 Dela Postat 16 september 2011 Vlc-player är nog bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kjubeis Postat 16 september 2011 Dela Postat 16 september 2011 Hej! Till er som rekommenderar separata program; finns det någon särskild anledning till att inte använda convertern i mediaplayer som dom flesta redan har? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mickestrang Postat 16 september 2011 Dela Postat 16 september 2011 Kör med switch audio converter. Kan konvertera från måmga till många format, inte bara wav och mp3. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MRS8 Postat 16 september 2011 Dela Postat 16 september 2011 Hej! Till er som rekommenderar separata program; finns det någon särskild anledning till att inte använda convertern i mediaplayer som dom flesta redan har? kanske beror på att man inte använder den. Den suger, är krånglig g och jag orkar inte lära mej den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mickestrang Postat 16 september 2011 Dela Postat 16 september 2011 Hej! Till er som rekommenderar separata program; finns det någon särskild anledning till att inte använda convertern i mediaplayer som dom flesta redan har? Använder som sagt Switch, för det är enkelt och snabbt. Kan ställa in i princip vad jag vill. (Konvertera från mpeg2 till Aiff (mono) om du vill....varför man skulle vilja göra det vet jag inte, men det går.) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 18 september 2011 Dela Postat 18 september 2011 Mono är bra t.ex för ljudböcker.. Sen blir ju MP3-filen i princip hälften så stor i mono! 🙂 Använder som sagt Switch, för det är enkelt och snabbt. Kan ställa in i princip vad jag vill. (Konvertera från mpeg2 till Aiff (mono) om du vill....varför man skulle vilja göra det vet jag inte, men det går.) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 18 september 2011 Dela Postat 18 september 2011 finns det någon särskild anledning till att inte använda convertern i mediaplayer som dom flesta redan har? 1. Dålig kodning med mer missljud etc. 2. Inga inställningsmöjligheter 3. Får inte användas för kommersiellt bruk (om någon nu tänkte koda mp3:or att sälja) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
everlastingrecords Postat 14 maj 2014 Dela Postat 14 maj 2014 Någon uppdatering på denna front? Ska konvertera wav till mp. Finns det något skäl att använda en koverterare eller kan jag lika gärna dra in den mastrade filen i Cubase och sedan mixa ned den utan förändringar till mp3? Finns det några nackdelar med den senare varianten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Intener (oregistrerad) Postat 8 september 2017 Dela Postat 8 september 2017 Ursäkta killar, detta verkar vara en relaterad tråd om medieavspelning rätt? Jag har också en relaterad fråga men det handlar om MP3-encoder. Jag behöver verkligen någons svar. Nyligen laddade jag ner en ljudfil av .au och det kunde inte spelas av Windows Media Player .. Då tänkte jag på konvertering och hämta denna ljudkonverterare http://www.videoconverterfactory.com/tips/au-to-mp3. html. Men det är lite svårt att förstå och för professionellt för att vara som en noob på detta område. I format- och codeclistan vet jag inte riktigt vad jag ska välja bland bithastighet, samplingsfrekvens och kanaler. Är det sant att den högre bithastigheten jag ställer, desto bättre blir utskriftskvaliteten? Vad sägs om samplingsfrekvensen, vad är skillnaden mellan bithastighet och samplingsfrekvens? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.