Jon Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 Hej, sitter här i hemmastudion med mitt Apogee Duet och funderar på att fysiska reglage är så fantastiskt sköna att ratta på, jämfört med att styra med musen. Önskar därför någon sorts MIDI-kontroller som jag kan koppla till Logic Pro för att styra volym, panorering, automatisering, inspelning, bläddring, o.s.v. Jag har ingen erfarenhet av controllers men har sett att det finns en uppsjö av dem och med varierande finesser, t.ex. KORG Nanokontrol. Eftersom jag inte behöver mer än de fysiska reglagen vill jag gärna hålla prisnivån nere, säg under 1000-1500 kr. Är det någon som har några fina tips eller erfarenheter så välkomnas det varmt! Mvh Jon
AnthonyS Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 I den prisklassen är det nog i stort sett bara Behringer BCF2000 som är aktuell. Vill man lägga lite mer pengar finns det apfina grejer, exempelvis Mackie MCU Pro, AVID Mc Mix (Fördetta Euphonix) och sedan SSL Nucleus om man vill spendera en avsevärd mängd pengar på sin controller.
Polder Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 Eller kanske hitta en beggad Mackie Control eller till och med Logic control? Själv hade jag en Tascam US2400 en gång i tiden. Underbart att jobba med.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.