Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har funderat på att byta ut min trogna digi 003 sen många år mot en Ensemble, samt byta ut

min stationära pc mot en macbook pro 15" med quadcore.

Jag kör ju ca 20-25 spår, trummsamplingar + riktiga trummor + resten.

Sen även typ waves ssl på varje spår + lite till, det vanliga.

Idag har jag ju en i5 med 4 kärnor, 3 diskarm en för operativ, en för samplingar

och en för audio.

Jag känner mig jäkligt osäker på om macbooken kommer att klara av det...

Lagg å skit är det sista jag vill ha, men jag vill samtidigt bli mobil och

bli mac. Tips?

Annons
Postat (redigerat)

kör geekbench på din dator idag och se vad den klarar! Min mbp 2.0 quad i7 får 9700 poäng.. köper du 2.2:an istället får du 11.000.

har en pc med 2,6 ghz i5 quadcore och den får typ 5000

Edit: geekbench säger faktiskt rätt mycket.. stoppar du även in en ssd så har du en monsterdator

Redigerat av iGnu
Postat

Ok ska testa det, fast jag är inte så orolig över prollen.

Mest att jag ska flytta allt till en och samma disk.

Kanske ska införskaffa en disk med thunderbolt ifall det krisar, om dom finns än.

Lacie?

kör geekbench på din dator idag och se vad den klarar! Min mbp 2.0 quad i7 får 9700 poäng.. köper du 2.2:an istället får du 11.000.

har en pc med 2,6 ghz i5 quadcore och den får typ 5000

Edit: geekbench säger faktiskt rätt mycket.. stoppar du även in en ssd så har du en monsterdator

Postat

Ok ska testa det, fast jag är inte så orolig över prollen.

Mest att jag ska flytta allt till en och samma disk.

Kanske ska införskaffa en disk med thunderbolt ifall det krisar, om dom finns än.

Lacie?

Om du inte använder cdläsaren så ofta (och kan tänka dig att köpa en extern) kan du skaffa en Optibay och stoppa in två diskar i den.. en ssd till system och en 750gb för resten.

Postat

Ok, nu ska vi se då.

Mina spec finns i min signatur.

Ska plocka fram ett standarprojekt.

30 audiospår med i snitt 3 pluggar på varje, 3 mjukvarusyntar med 5 pluggar på, 6 grupper med 1-5 pluggar på + masteringpluggar på output. Detta rullar felfritt för mig och jag kan antagligen pressa den en bra bit till utan problem. Jag kör allt från system-SSD-disken. Sen flyttar jag över icke-aktiva projekt till extern disk för att spara plats.

Så jag misstänker att du inte kommer stöta på några problem.

Postat

Om du inte använder cdläsaren så ofta (och kan tänka dig att köpa en extern) kan du skaffa en Optibay och stoppa in två diskar i den.. en ssd till system och en 750gb för resten.

Fan, den där optibayen verkar jävligt intressant. Vill verkligen få lite mer SSD-plats i datorn.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.