Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Glöm inte att det finns en stor begagnatmarknad på billig hemstudioutrustning. Kolla blocket o vendolin. Och Musikbörsens begagnatsidor!

Har kollat men vissa säljer till och med för mer pengar än det kostar nytt men tack ändå 🙁

Blir nog ett Alto på förstärkar doktorn för 595:-

Alla verkar lyckas att hitta några småfel på behringer

Annons
Postat

Haunted-Mansion/

Håller med, en del på vendolin tror att de kan ta ut högre begagnatpris än vad nypriset är. Eller människor som tror att man kan få 4000:- för en gammal Korg M1.. Det är skrämmande.

Postat
Sen har jag hört att man kan koppla ljudkortets out utgång till mixern, varför skulle man göra det?

🙁

Det kan vara smidigt om du vill använda och mixa med externa effekter eller om du "bussar" den till monitor out så du kan justera volymen direkt på mixern till dina monitor högtalare eller hörlurar.

Postat
Sen har jag hört att man kan koppla ljudkortets out utgång till mixern, varför skulle man göra det?

😏

Det kan vara smidigt om du vill använda och mixa med externa effekter eller om du "bussar" den till monitor out så du kan justera volymen direkt på mixern till dina monitor högtalare eller hörlurar.

ok hur ska jag koppla då?

Har ett Behringer ub1002 nu iaf! 😛

Postat

Och ska jag koppla?

elgitarr ---)Förstärkare ---)V-amp ---) Mixer ---) Data

eller bara

elgitarr till V-amp sen mixer sen data

eller

elgitarr till mixer sen v-amp sen data

eller på något annat sätt tacksam för svar 😆

Förresten jag kan väl använda phones out utgången på mixerbordet om jag ska koppla till data, med tanke på att man har fler inställnings möjligheter då med rattar o så

Postat
Förresten jag kan väl använda phones out utgången på mixerbordet om jag ska koppla till data, med tanke på att man har fler inställnings möjligheter då med rattar o så

Gitarrkopplingarna vet jag inte så mycket om, så det får nån annan ta tag i...

Däremot kan det va dumt att koppla i hörlursutgången för då går du via ett extra slutsteg, och det kan innebära extra ljudkvalitetsförsämring...

Postat

Om du ska spela in något annat samtidigt som v-ampen kan det ju vara en ide att koppla in den föra mixern? Annars är det väll bara att koppla rakt i i ljudkort..? Den har väll högtalarsimulatorer och sånt så det ska väll inte spela någon roll om det går igenom en mixer eller inte?

Postat

Jag hittar inget fel på mitt ub802 än...är rätt mycket mode att klanka ner på ett lågprismärke som behringer ((kolla studios monitor test....det går bra för behringer tills folk får veta vad det är)... 🙂

Jo min mixer brusar men det kommer från vampen (gitarren) och inte min behringer B1 mick...

Postat

Jag har S6:an själv och tycker den låter helt okej för det priset.

har jag spelat in gitarrerna med en POD XT genom min S6 och sången likaså. Att tillägga är att denna låt är inspelad under endast 3 dar så inget noggrant betänkande här inte. Kunde säkert höja kvalitéten ett snäpp.

Mikrofonen jag använder är en ADK Vienna Edition.

Mvh Micke

Postat (redigerat)

ok har provat lite olika kopplingar nu och har iaf kommit fram till att utlämna gitarr förstärkaren ur kopplings schemat. (för att den brusar hur man än gör)

Jag har för mig att v-ampen sänder ut i stereo och där finns ju bara en 6,3 mm utgång. Men input på mixer bordet är L + R alltså 2 ist inputs.

Ska jag då köpa någon slags 6,3mm till 2x 6,33mm adapter eller är jag tvungen att köra i mono

Redigerat av Haunted-Mansion
Postat

Rätt onödigt att lira in gitarr i Stereo eftersom det är en mono-källa 🙂

vet inte hur det ser ut på Vampen men det borde väl vara en "right output" och en "left output" och då använder du left eftersom left är mono enligt standard 😛

Postat

vet inte hur det ser ut på Vampen men det borde väl vara en "right output" och en "left output" och då använder du left eftersom left är mono enligt standard 😛

Jag tänkte på V-amp som har stereo effekter (typ skumma pan prylar)

Men egentligen så behöver väl inte ingenting som går till mixer bordet vara i stereo varken mic el gitarr?

Postat

Jag tänkte på V-amp som har stereo effekter (typ skumma pan prylar)

Men egentligen så behöver väl inte ingenting som går till mixer bordet vara i stereo varken mic el gitarr?

Det är bättre att lägga in eventuella stereoeffekter i efterhand så du inte gör så att du spelar in ett ljud du inte kan ångra i efterhand ... beror iof helt på vilka exakta effekter du menar 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.