Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Den verkar vara för upptagning av ljud vid film-/videoinspelningar. Bl.a. kan man tydligen synka den med videokameror (SMPTE-tidskod). Dvs, detta är ingen porta som är ämnad för musiker och replokalsinspelningar.

Postat

Den verkar vara för upptagning av ljud vid film-/videoinspelningar. Bl.a. kan man tydligen synka den med videokameror (SMPTE-tidskod). Dvs, detta är ingen porta som är ämnad för musiker och replokalsinspelningar.

Aha... Kanske till fyra kameror. Dyrt ändå.

Postat

nån mossig gammal gubbe som är livrädd för datorer? 😄

😉

Borde finnas billigare sätt att lagra kameraljud. Synka ljud o bild går väl med en klappa? Funderar på att göra det själv, dvs jag filmar med min Panasonic Lumix och spelar samtidigt in med rätt antal mickar osv. Sen är grejen att få ihop ljud o bild. Är sugen på en ZOOM HQ nåt video, men den får så dålig kritik på bildkvaliten. Lumixen ger grymt bra bild även med svagt ljus...

Postat

Nå. Skilj mellan professionell nivå och amatör.

Jag har varit statist på filminspelning där ljuset hade 10 man och kom med två fulla lastbilar samt en generator på en lastbil till. Lägg till smink och garderob 3 man, catering och transport och sånt ett gäng till. Och kamera med film i och linser som såg ut att kosta en årslön.

I ett sånt läge kan inte ljudkillen säga, sorry jag har lite strul.

Det skall bara fungera. För vissa produktioner måste du ha time code, annars får du inte jobbet.

I de sammanhangen är Edirol-burken lågpris. Titta på Cantar X2 eller Zaxcom Deva som jämförelse.

Gunnar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.