Guitar Nilsson Postat 12 september 2011 Postat 12 september 2011 Fyrspårs porta, pris 21.630kr! Finns det nån enda dåre som köper en sån här? http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=1027064&artno=179513
Magnetic Postat 12 september 2011 Postat 12 september 2011 Bra fråga... 😳 Köps kanske in av någon radiostation med en inköpschef utan koll. / Klas
Kokanin Postat 12 september 2011 Postat 12 september 2011 Den verkar vara för upptagning av ljud vid film-/videoinspelningar. Bl.a. kan man tydligen synka den med videokameror (SMPTE-tidskod). Dvs, detta är ingen porta som är ämnad för musiker och replokalsinspelningar.
Guitar Nilsson Postat 13 september 2011 Trådstartare Postat 13 september 2011 Den verkar vara för upptagning av ljud vid film-/videoinspelningar. Bl.a. kan man tydligen synka den med videokameror (SMPTE-tidskod). Dvs, detta är ingen porta som är ämnad för musiker och replokalsinspelningar. Aha... Kanske till fyra kameror. Dyrt ändå.
Demonproducenten Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Fyrspårs porta, pris 21.630kr! Finns det nån enda dåre som köper en sån här? http://www.musikbors...64&artno=179513 nån mossig gammal gubbe som är livrädd för datorer? 😄 😉
Guitar Nilsson Postat 13 september 2011 Trådstartare Postat 13 september 2011 nån mossig gammal gubbe som är livrädd för datorer? 😄 😉 Borde finnas billigare sätt att lagra kameraljud. Synka ljud o bild går väl med en klappa? Funderar på att göra det själv, dvs jag filmar med min Panasonic Lumix och spelar samtidigt in med rätt antal mickar osv. Sen är grejen att få ihop ljud o bild. Är sugen på en ZOOM HQ nåt video, men den får så dålig kritik på bildkvaliten. Lumixen ger grymt bra bild även med svagt ljus...
trombonisten Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Nå. Skilj mellan professionell nivå och amatör. Jag har varit statist på filminspelning där ljuset hade 10 man och kom med två fulla lastbilar samt en generator på en lastbil till. Lägg till smink och garderob 3 man, catering och transport och sånt ett gäng till. Och kamera med film i och linser som såg ut att kosta en årslön. I ett sånt läge kan inte ljudkillen säga, sorry jag har lite strul. Det skall bara fungera. För vissa produktioner måste du ha time code, annars får du inte jobbet. I de sammanhangen är Edirol-burken lågpris. Titta på Cantar X2 eller Zaxcom Deva som jämförelse. Gunnar
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.