Guitar Nilsson Postat 12 september 2011 Dela Postat 12 september 2011 (redigerat) Har kommit på mig själv med att jag tydligen gillar mest att "lyssna" på musik via Youtube, eller ännu hellre livekonserter på DVD. Ta tex Beatles, dem har jag väl gillat allt de gjort i alla tider. Men det är de riktigt gamla livefilmerna på Youtube jag gillar mest. Inte för att jag tycker det de gjorde med olika pålägg osv mot slutet var dåligt, utan för att det bara är så mkt roligare att se dem spela samtidigt som man hör dem. Samma med andra, och modernare band. Jag är i9nte så mycket för hårdrock, men jag tyckte Hammerfall var asbra i Kalle Moreus program nyligen. Så nya cd-skivor med bra låtar och kanonljud tycker jag inte är lika intressant som youtubeklipp där man ser samma band spela live. Moderna sk musikvideos med en massa effekter och klipp är inte heller intressanta, de kommer nog sist efter cd utan bild. Jag fastnar mer på Youtube än på Spotify. Det var sämre förr, innan Youtube. ☺️ Vad tycker ni? Redigerat 12 september 2011 av Guitar Nilsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zakyath Postat 12 september 2011 Dela Postat 12 september 2011 Tja... tycker de där psykadeliska sakerna i windows media player också gör musiken bättre... man involverar ju ett till sinne i upplevelsen, vilket gör att den säkert upplevs som bättre... 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 12 september 2011 Trådstartare Dela Postat 12 september 2011 Tja... tycker de där psykadeliska sakerna i windows media player också gör musiken bättre... man involverar ju ett till sinne i upplevelsen, vilket gör att den säkert upplevs som bättre... Är du helt sanningsenlig nu? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zakyath Postat 12 september 2011 Dela Postat 12 september 2011 javisst, absolut! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 12 september 2011 Dela Postat 12 september 2011 Jag orkar inte koncentrera mig på konsertfilm längre än högst en låt. Nej, jag föredrar bara själva musiken om jag ska lyssna på inspelningar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oioioi Postat 12 september 2011 Dela Postat 12 september 2011 Jag orkar inte koncentrera mig på konsertfilm längre än högst en låt. Nej, jag föredrar bara själva musiken om jag ska lyssna på inspelningar. Samma här. Väldigt sällan kollar jag musik-videos/live-inspelningar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BluesBoy Postat 12 september 2011 Dela Postat 12 september 2011 Nä, skall jag riktigt njuta av musiken, gör jag det nog helst utan bild, men visst är YouTube ett bra alternativ. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 12 september 2011 Dela Postat 12 september 2011 Är inte mycket för livelåtar. Finns givetvis undantag men allt som oftast föredrar jag studiolåten. Konserter ger mig inte mycket längre. Föredrar lyssna på musik själv än att stå och trängas med massa främlingar. Tja... tycker de där psykadeliska sakerna i windows media player också gör musiken bättre... man involverar ju ett till sinne i upplevelsen, vilket gör att den säkert upplevs som bättre... Instämmer där med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 12 september 2011 Dela Postat 12 september 2011 Live är ok men cd hemma är bäst. Tex När jag sitter och tittar på apocalypse now redux, tänder jag rökelser ,kokar jasminris och tänder tomtebloss. Bara för att få den autentiska lukten och känslan. Och på stereon i köket sätter jag på doors lite lågt, inte så att den tränger igenom filmljudet. Och bara blir ett med filmen. Mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 12 september 2011 Trådstartare Dela Postat 12 september 2011 Jag orkar inte koncentrera mig på konsertfilm längre än högst en låt. Nej, jag föredrar bara själva musiken om jag ska lyssna på inspelningar. På Youtube blir väl bara en låt i taget... Jag har alltid tyckt att de bästa liveskivorna har varit bättre än studioalbumen. Det är kanske därför jag gillar Youtube? Men jag lyssnar nog i snitt mycket mindre än de flesta. Har fullt upp med mitt eget musicerande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 12 september 2011 Dela Postat 12 september 2011 När jag vill lyssna (se) på live så är det alltid DVD eller youtube som gäller. Gillar inte alls att lyssna på live med bara ljud skit trist. Man vill ju se när dom spelar, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 12 september 2011 Dela Postat 12 september 2011 Har kommit på mig själv med att jag tydligen gillar mest att "lyssna" på musik via Youtube, eller ännu hellre livekonserter på DVD. Vad tycker ni? Jag håller med fullständigt! Jag har yppat idén till en del videouthyrare och frågat varför man inte kan hyra musik-dvd-konserter hos dem och samtliga utan undantag har svarat att det var första gången någon överhuvudtaget frågat om det. Så det säger väl lite om inställningen hos gemene man... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Teo Postat 12 september 2011 Dela Postat 12 september 2011 http://www.youtube.com/watch?v=lmsbHGEB6UU&feature=player_embedded Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 12 september 2011 Dela Postat 12 september 2011 lyssnar helst bara på ljudande material, utan bild, fast på relativt hög volym. Blir bara irriterad då radion/cdn står på, sådär lite i bakgrunden och "skvalar". Oavsett om det är prat eller musik. Gör gärna annat under tiden, men då, som skrivit, till bra volym. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.