Jump to content
Annons

kemper profiling amp "Klona/profila" förstärkare, äntligen möjligt. Måste ses!

Magpie

Recommended Posts

Varför? Det är en högst adekvat jämförelse. Flera presets i Axe-Fx II var bara att kötta in i mixen, och satt som en smäck.

För att veta om ljuden från Kempern fungerar på samma sätt måste man ju prova att använda prylarna på samma sätt.

Visserligen, men det är där feltänket uppstår. Jag har inte för en sekund inbillat mig att Kemper kommer att vara en likadan "quickfix" i en mix som de flesta andra modellerare är, åtminstone inte i denna version i alla fall...

De flesta IR's som jag använder upplever jag dessutom är tillfixade med lite hög/lågpass samt eq då dessa "köttar in i mixen som en smäck" och vad jag förstått så använder Axe IR i sina cabsimuleringar, så jag är inte förvånad över den saken.

Dela på andra sajter

Annons

Visserligen, men det är där feltänket uppstår. Jag har inte för en sekund inbillat mig att Kemper kommer att vara en likadan "quickfix" i en mix som de flesta andra modellerare är, åtminstone inte i denna version i alla fall...

De flesta IR's som jag använder upplever jag dessutom är tillfixade med lite hög/lågpass samt eq då dessa "köttar in i mixen som en smäck" och vad jag förstått så använder Axe IR i sina cabsimuleringar, så jag är inte förvånad över den saken.

Man kan inte påstå att andra personer "tänker fel" när de testar en produkt utifrån sina egna förutsättningar och referensramar, och dessutom är helt öppna med på vilka grunder jämförelsen är genomförd och hur man kommit fram till slutsatserna man kommit fram till. Att andra inte uppskattar vad man kommit fram till är en helt annan sak.

Det är snarare missnöjda läsare som "tänker fel", när de ska berätta för de som testat produkten hur det borde gått till och hur de borde ha tänkt.

• Gilla 1
Dela på andra sajter

Jag kanske var lite otydlig tidigare. Jag menade inte bara att den inte satt bra i mixen, men den lät, enligt mig, inte tillräckligt bra på egen hand heller. Med Axen så blir jag sugen på att sitta och riffa, men med Kempern så ville jag testa nya presets och skruva på de. Vi hade också en deadline med bandet, så jag hade inte tid att fippla och experimentera allt för mycket.. och ärligt talat, så såg jag inte helt poängen, när det lät bra med Axen. Men å andra sidan så har jag inte haft några planer på att använda varken Axe eller Kemper live/i replokalen, så hur de låter ihop med ett band på hög volym har jag ingen aning om 🙂 . När Kempern får sin poweramp så scorar den högre än Axe på gigvänligheten.

Jag har inte varit med om någon annan preamp/multieffekt som så lätt glider in i mixen/låter bra när man spelar hemma som Axe II (inte Axe Standarden heller). Jag märker att jag nog låter som ett stort Axe - fan men det ser jag mig egentligen inte som, jag är bara glad när det låter bra 🙂 .

Dela på andra sajter

Man kan inte påstå att andra personer "tänker fel" när de testar en produkt utifrån sina egna förutsättningar och referensramar, och dessutom är helt öppna med på vilka grunder jämförelsen är genomförd och hur man kommit fram till slutsatserna man kommit fram till.

Varför inte då?

Det är snarare missnöjda läsare som "tänker fel", när de ska berätta för de som testat produkten hur det borde gått till och hur de borde ha tänkt.

Och hur är det med dem personer som säger att dem "missnöjda läsarna" i sin tur "tänker fel" när dem påstår att det "tänks fel"?

Dela på andra sajter

Varför inte då?

För att det är så. Man får tycka vad man vill om en produkt utan att få höra att man "tänker fel" bara för att andra människor inte vill tro att det kan vara som man säger/skriver.

Och hur är det med dem personer som säger att dem "missnöjda läsarna" i sin tur "tänker fel" när dem påstår att det "tänks fel"?

De personerna har 100% rätt.

Dela på andra sajter

Jag kanske var lite otydlig tidigare. Jag menade inte bara att den inte satt bra i mixen, men den lät, enligt mig, inte tillräckligt bra på egen hand heller. Med Axen så blir jag sugen på att sitta och riffa, men med Kempern så ville jag testa nya presets och skruva på de. Vi hade också en deadline med bandet, så jag hade inte tid att fippla och experimentera allt för mycket.. och ärligt talat, så såg jag inte helt poängen, när det lät bra med Axen. Men å andra sidan så har jag inte haft några planer på att använda varken Axe eller Kemper live/i replokalen, så hur de låter ihop med ett band på hög volym har jag ingen aning om 🙂 . När Kempern får sin poweramp så scorar den högre än Axe på gigvänligheten.

Jag har inte varit med om någon annan preamp/multieffekt som så lätt glider in i mixen/låter bra när man spelar hemma som Axe II (inte Axe Standarden heller). Jag märker att jag nog låter som ett stort Axe - fan men det ser jag mig egentligen inte som, jag är bara glad när det låter bra 🙂 .

Jag tyckte också att det var en stor fördel med Axen. Ljuden var verkligen "färdiga", det var bara att spela in. Det lät redan producerat, i viss mån. Återigen, kul att höra vad någon som verkligen provat och jämfört tycker.

Dela på andra sajter

För att det är så. Man får tycka vad man vill om en produkt utan att få höra att man "tänker fel" bara för att andra människor inte vill tro att det kan vara som man säger/skriver.

Likaväl som andra får uttrycka sin åsikt om man tycker att andra tänker fel angående vissa saker.

De personerna har 100% rätt.

Naturligtvis...a.k.a. "Självanalys 2012".

Nej, där kastade du skiten i fläkten... 😄

Du kommer ingenvart med ditt resonemang...

Dela på andra sajter

Jag tyckte också att det var en stor fördel med Axen. Ljuden var verkligen "färdiga", det var bara att spela in. Det lät redan producerat, i viss mån. Återigen, kul att höra vad någon som verkligen provat och jämfört tycker.

Tack, det var ju bra om någon fick ut något av det.. trots att jag inte har testat den så noggrant som jag kunde ha gjort 🙂 .

Aha Norgepris, tack då är jag med 🙂

Ja bäst är att ha bägge prylar och testa så man vet vad som passar ens behov.

Olika vs krig mellan produkter är alltid oundvikligt och datormarknaden är precis likadan.

Spännande att följa utvecklingen och se vad som väntar om tio år.

Ja, om man tänker på hur det mycket framåt multieffekt- teknologin har gått de sista 10 åren så ska det verkligen bli spännande 🙂 . När får du din Kemper? Det hade ju varit kul om man kunde ha fått till nån slags ljudtest (hur nu den skulle funka?). Vad ska du använda den till? Jag är bara ute efter ha nåt som A. Funkar till inspelning, B: Låter bra när jag sitter hemma och spelar, både genom studiomonitorer och hörlurar, men det hade ändå varit kul att få höra hur folk uppfattar att den låter ihop med ett band 🙂 . Jag litar inte helt på Kempers/Fractals forum, där det är svårt att få objektiva åsikter.

Dela på andra sajter

Tror kemper har ett enormt försprång med deras "hemliga algoritm" Tror det kommer dröjja länge innan vi ser en konkurrerande produkt som använder samma principer..

Allt eftersom databasen blir allt större, tror jag det blir alltmer meningslöst att göra sina egna profiler...bättre att använda profiler gjort av proffs...

Nu är det bara ett mjukvaru GUI som fattas, och möjligtheten att ändra mikrofon position samt EQ/gain och andra paramterar i real tid...

Ska nog köpa min Kemper snart..men jobbar så jävla mkt nu så har inte direkt mycket tid...

Dela på andra sajter

Likaväl som andra får uttrycka sin åsikt om man tycker att andra tänker fel angående vissa saker.

Poängen är att det är totalt meningslöst att hävda att andra människor tänker fel när de testar utrustning och tycker till om den samma, och kommer fram till en slutsats man kanske inte riktigt håller med om. Om de utgår från sina egna behov och referensramar kan de liksom inte tänka fel. De tänker bara utifrån sig själva. Observera att den här personen, till skillnad från oss andra i tråden, faktiskt testat produkten i fråga. Han vet, till skillnad från oss andra, faktiskt vad han snackar om...

Vad gäller resten av gnabbet orkar jag knappast låta mig provoceras. Låt oss nu fokusera på sakfrågan.

• Gilla 1
Dela på andra sajter

Ja, låtom oss nu fokusera på saken 🙂 .

Tror kemper har ett enormt försprång med deras "hemliga algoritm" Tror det kommer dröjja länge innan vi ser en konkurrerande produkt som använder samma principer..

Det tror inte jag (och det hoppas jag inte heller 🙂 ), jag tror att Fractal kommer att komma med en liknande lösning och jag tror att de kommer att göra det bra. Vad de väljer att kalla funktionen i slutändan återstår att se. Förhoppningsvis kommer den i nästa firmware-uppdatering som verkar vara ganska nära. Det kommer säkert att finnas fördelar/nackdelar med både Kempers och Fractals lösningar och förhoppningsvis kommer de att lära och stjäla från varandra så att vi gitarrister får MER 🙂 . En fördel med Fractals lösning verkar vara att man kan ta ett gitarrspår, vilket som helst och matcha det, till exempel en mp3:a med Sweet child o mine-intron eller vilket som helst spår där gitarren hörs ensam. Med Kemper så kan man inte göra så och få det bra, vilket begränsar om man ska göra det själv. Men man kan ju såklart lasta ned profiler/presets (med bägge lösningarna) men jag har hört Kemperanvändare som har problem med nedlastade profiler, att de inte låter så bra som för de som har gjort profilen och att det är bäst att göra profilerna själv. Vet dock inte riktigt varför det ska vara så. Jag menar, är förstärkaren profilierad så är den ju det.

En fördel med Kempern är ju såklart priset här i Europa (34% lägre när jag köpte) och att man kan köpa från Thomann som har 3 års garanti och en otroligt bra kundservice.

Nu är det bara ett mjukvaru GUI som fattas, och möjligtheten att ändra mikrofon position samt EQ/gain och andra paramterar i real tid..

Man kan ändra EQ och gain och alla andra andra parametrar i realtid så det behöver du inte vänta på. Eller förresten, du kanske menar att göra det med hjälp av GUIn? He, he, beklagar om jag missförstod 🙂 .

Sen kan man ju fråga sig hur mycket mer man behöver? Jag glädjer mig till den nya Axe-uppdateringen, men ärligt talat, jag vet inte riktigt varför. Det är liksom roligt på papperet men jag har inte lust att sitta och skruva mer än jag behöver. Eller jo förresten, att kunna klona/matcha ett bra basljud ska bli schysst, för det saknar jag med Axen.

Redigerat av TUFFTUFFTUFF
Dela på andra sajter

Det tror inte jag (och det hoppas jag inte heller 🙂 ), jag tror att Fractal kommer att komma med en liknande lösning och jag tror att de kommer att göra det bra. Vad de väljer att kalla funktionen i slutändan återstår att se. Förhoppningsvis kommer den i nästa firmware-uppdatering som verkar vara ganska nära. Det kommer säkert att finnas fördelar/nackdelar med både Kempers och Fractals lösningar och förhoppningsvis kommer de att lära och stjäla från varandra så att vi gitarrister får MER 🙂 . En fördel med Fractals lösning verkar vara att man kan ta ett gitarrspår, vilket som helst och matcha det, till exempel en mp3:a med Sweet child o mine-intron eller vilket som helst spår där gitarren hörs ensam. Med Kemper så kan man inte göra så och få det bra, vilket begränsar om man ska göra det själv. Men man kan ju såklart lasta ned profiler/presets (med bägge lösningarna) men jag har hört Kemperanvändare som har problem med nedlastade profiler, att de inte låter så bra som för de som har gjort profilen och att det är bäst att göra profilerna själv. Vet dock inte riktigt varför det ska vara så. Jag menar, är förstärkaren profilierad så är den ju det.

En fördel med Kempern är ju såklart priset här i Europa (34% lägre när jag köpte) och att man kan köpa från Thomann som har 3 års garanti och en otroligt bra kundservice.

Man kan ändra EQ och gain och alla andra andra parametrar i realtid så det behöver du inte vänta på. Eller förresten, du kanske menar att göra det med hjälp av GUIn? He, he, beklagar om jag missförstod 🙂 .

Sen kan man ju fråga sig hur mycket mer man behöver? Jag glädjer mig till den nya Axe-uppdateringen, men ärligt talat, jag vet inte riktigt varför. Det är liksom roligt på papperet men jag har inte lust att sitta och skruva mer än jag behöver. Eller jo förresten, att kunna klona/matcha ett bra basljud ska bli schysst, för det saknar jag med Axen.

Ja, det vore lite småtypiskt om Fractal Audio inte bara gjorde en egen kloningslösning, utan dessutom gjorde den mer potent än Kemperns. ☺️

Dela på andra sajter

Poängen är att det är totalt meningslöst att hävda att andra människor tänker fel när de testar utrustning och tycker till om den samma, och kommer fram till en slutsats man kanske inte riktigt håller med om. Om de utgår från sina egna behov och referensramar kan de liksom inte tänka fel. De tänker bara utifrån sig själva. Observera att den här personen, till skillnad från oss andra i tråden, faktiskt testat produkten i fråga. Han vet, till skillnad från oss andra, faktiskt vad han snackar om...

Vad gäller resten av gnabbet orkar jag knappast låta mig provoceras. Låt oss nu fokusera på sakfrågan.

Som sagt...

Du kommer ingenvart med ditt resonemang...

...och därmed nog sagt.

Dela på andra sajter

Tror kemper har ett enormt försprång med deras "hemliga algoritm"

Jag tror faktiskt inte det. Att den är hemlig och den första som användes enligt en kloningsprincip är inte värt ett smack om den inte också i slutändan är den som gör jobbet bäst.

Dela på andra sajter

😮

😄

Och så mycket var den fokusen värd! 😄😆😄

Dåså! 🙂

...men jag har hört Kemperanvändare som har problem med nedlastade profiler, att de inte låter så bra som för de som har gjort profilen och att det är bäst att göra profilerna själv. Vet dock inte riktigt varför det ska vara så. Jag menar, är förstärkaren profilierad så är den ju det.

Ja, det här låter ju lite oroväckande och därmed försvinner i så fall en stor poäng med Kemper för mig, men detta vill man nog ha lite mer fakta om hur användarna har gjort innan man skyller det på Kemper. Precis som du säger så bör ju en profil få varje Kemper att låta likadan.

Nåja, det är ju tidigast på Kemper 2.0 som jag kommer att hoppa på om det blir av ändå så vid det laget har det väl rattats bort en del buggar...

Hur som helst, vid det här laget känner du till att jag inte tycker att din testmetod gav så mycket för mig, men du verkar tagit det på rätt sätt i alla fall. 🙂

Däremot får du gärna beskriva spelkänslan lite mer ingående, skillnader mellan exempelvis Axe och gärna lite andra modellerare om du har den erfarenheten.

Kändes den "snabb" i mjukvaran?

Var det lätt att accentuera toner i ett solo exempelvis, etc...

Redigerat av DigRules
Dela på andra sajter

Och så mycket var den fokusen värd! 😄😆😄

😛

Däremot får du gärna beskriva spelkänslan lite mer ingående, skillnader mellan exempelvis Axe och gärna lite andra modellerare om du har den erfarenheten.

Kändes den "snabb" i mjukvaran?

Var det lätt att accentuera toner i ett solo exempelvis, etc...

Det där var jag också väldigt nyfiken på. Det var en riktigt stark punkt hos både Ultra och II. Och Eleven Rack, för den delen. Det kändes verkligen bra att lira.

Angående det här med att en profil skulle låta olika på olika Kempers. Det verkar riktigt konstigt. Ligger det EQ på EQ då på något sätt, eller varför skulle det hända? De är väl inte så dumma, rent ut sagt, att profilerna inte exporteras nativt, utan komprimeras eller dylikt..? 😲

Dela på andra sajter

Angående det här med att en profil skulle låta olika på olika Kempers. Det verkar riktigt konstigt. Ligger det EQ på EQ då på något sätt, eller varför skulle det hända? De är väl inte så dumma, rent ut sagt, att profilerna inte exporteras nativt, utan komprimeras eller dylikt..? 😲

Jag misstänker att det nog är så att användarna kanske har haft något igång, ungefär som du säger, en EQ eller nåt som sabbat det hela. Med tanke på alla knappar den har så är det kanske så att det är nån Star Trek-knapp man skall ha igång när man kör in en profil... 😄

Profilerna i sig är väl rätt små så vitt jag fattat, men man vet ju aldrig, det kanske går att komprimera dem i olika nivåer och därmed få en viss ljudförändring allteftersom som sedan användaren får avgöra hur viktig den är kontra antalet profiler som går att ha laddade i Kempern... 😲

Dela på andra sajter

Ja, det är konstigt, kanske folk använder olika gitarrer och att det är där problemet ligger? Om man öppnar en profil så är det ju de EQ-inställningarna som följer med profilen som öppnas så det borde ju inte bero på att folk har olika EQ-inställningar. Även om den har många knappar så sitter knapparna ganska logiskt, men man vet ju aldrig med folk (säger JAG liksom, kanske jag gjorde samma fel och att det var därför jag inte tyckte att den lät så bra som jag ville att den skulle låta 🙂 ).

Det var just spelkänslan (och ljudet) som jag inte uppskattade så mycket på Kempern. Det är svårt att förklara.. men Axen känns mer "rör", mer twangig liksom. Den gav inte lika mycket respons som Axen och jag fick inte känslan av Marshall av Marshall-preseten. Det var ett tag sen jag använde Vox Tonelab men jag kom att tänka på den när jag testade Kempern. Tonelaben är såld sen ganska lång tid tillbaka, så jag vet inte varför, kanske jag bara hallucinerade? Det blir nog tyvärr inte mer ingående än så härifrån Oslo.

Dela på andra sajter

Det var just spelkänslan (och ljudet) som jag inte uppskattade så mycket på Kempern. Det är svårt att förklara.. men Axen känns mer "rör", mer twangig liksom. Den gav inte lika mycket respons som Axen och jag fick inte känslan av Marshall av Marshall-preseten. Det var ett tag sen jag använde Vox Tonelab men jag kom att tänka på den när jag testade Kempern. Tonelaben är såld sen ganska lång tid tillbaka, så jag vet inte varför, kanske jag bara hallucinerade? Det blir nog tyvärr inte mer ingående än så härifrån Oslo.

Hmm, det här var ju intressant då jag faktiskt tycker att Vox Tonelab och Eleven Rack är dem som har haft bäst spelkänsla av alla modellerare jag äger/ägt.

Det här gör ju knappast att man blir mindre intresserad av Axe, synd bara att den skall vara så jävla svindyr, hälften är nog!

Nåja, man får hoppas att Avid tar sig i kragen och uppdaterar Eleven Rack med åtminstone en IR-loader samt ett expansionspack med en Hiwatt 100W. 🙂

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Citerar G66.com angående senaste firmware-uppdateringen till Axe-Fx II:

"However, in the year 2012 recreating classic guitar tones from old recordings is no longer science fiction, but science fact. The new Tone Match block makes it possible.

TONE MATCH

The newly-developed Tone Match technology can 'clone' virtually any desired tone. However, in contrast to the approaches of other manufacturers the original amp does not need to be in the same room – a simple recording of the tone is enough. This solution is extremely flexible: it is now possible to recreate the amp sound from a recording without even knowing what kind of amp was originally used to get the sound. All that is needed is a recording of the guitar being played alone.

ADVANTAGE AXE-FX

The resultant sound remains freely editable within the Axe-Fx II, with all the well-known advantages that that provides. And the best bit of all is that the process is very easy: the first step is simply to get as close as you can to the desired sound, either with the same (virtual) amp or one that provides a similar basic sound. The second step makes use of the new Tone Match block, which, alongside the normal guitar signal, “listens” to the reference signal you want to emulate. If the amp you want to recreate is in the room with you, this signal can come from a microphone, but, as mentioned above, equally effective is a recording of a guitar tone, for example from a CD. You then just play a few notes and the Tone Match block does the rest. You can even export the result as an impulse response file and save it as a user cabinet!

PERFECTIONISM

This completely new technology has enabled Fractal Audio to bring the existing amp models even closer to the originals in their behaviour, feel and sound and to improve preamp and power amp simulation even further."

Nu händer det saker!

Redigerat av AnthonyS
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Att Axe II skulle inkludera eq match var inte oväntat sen deras uttalande i februari och det är kul att det nu kan göras utanför DAW. 🙂

Kemperpatentet hindrar nog Fractal från att införa profiling tills vidare, om det ens skulle gå.

Man har ju kunnat eq tone matcha i över 10 år med tex plugins som Ozone så det är lite optimistisk marknadsföring när de påstår att det är en ny teknologi.

Har haft nöjet att ordentligt testa bla både Torpedo pi, Axe II med nya 6.0, Kemper, och även en fin gammal akustisk Martin senaste veckan.

Det är skitkul och fungerar klockrent att profila med Kemper och eq match gick galant med Axe II.

6.0 är en riktigt bra updatering och förstärkarna har fått ett lyft och omarbetats. Eq match i Axe II är som Ozone som jag tidigare använt med bla Pod, Axe-fx och Amplitube.

Man tar en inspelad ljudsnutt som sedan används med ett IR eq match block.

Viktigast är att försöka hitta och ratta in en redan befintlig förstärkarmodel som påminner om ljudklippet.

Om man ser till de tekniska skillnaderna så analyserar eq tone match endast eq. Det gör ingen analys av gainstruktur, kompression och eq mm som vid profiling. Teknikerna är olika men båda apparaterna låter ju grymt bra.

Det går även att profila en eq matchad patch från DAW eller Axe och det kommer kanske resultera i ett profilmatchkaos fram och tillbaka mellan Axe och KPA användare.

😄

Här är några bra eq match exempel någon gjort tidigare med Guitar Rig 4 och Ozone:

Dream Theater först och Sweet child of mine i slutet.

http://www.youtube.com/watch?v=3Ga3LcPu9os&feature=player_embedded

Här är en eq tone match guide med Ozone och nån gratis vst förstärkare.

http://www.youtube.com/watch?v=zl684tupzpk&feature=player_embedded

Redigerat av Magpie
Dela på andra sajter

Kul att se samma debatt som i de 2 utlänska forum jag häckat i.

Som sagt, vad det står för namn eller hur ljudet skapats i burken, är totalt ointressant då,

jag som gitarrist bara är ute efter 2 saker: ton och respons i anslaget!

Alla dessa olika preamps/effekter gör samma sak med olika tekniker,

men tillslut så måste användaren gilla det han/hon hör och upplever i spelresponen,

om man nu skall köpa en preamp.

Lika ointressant är debatten hurvida en preamp *låter lika* som orginalet,

även där, gäller samma sak, att användaren gillar eller inte vad han/hon hör.

Tackar för ordet =]

Dela på andra sajter

Att Axe II skulle inkludera eq match var inte oväntat sen deras uttalande i februari och det är kul att det nu kan göras utanför DAW. 🙂

Kemperpatentet hindrar nog Fractal från att införa profiling tills vidare, om det ens skulle gå.

Man har ju kunnat eq tone matcha i över 10 år med tex plugins som Ozone så det är lite optimistisk marknadsföring när de påstår att det är en ny teknologi.

Har haft nöjet att ordentligt testa bla både Torpedo pi, Axe II med nya 6.0, Kemper, och även en fin gammal akustisk Martin senaste veckan.

Det är skitkul och fungerar klockrent att profila med Kemper och eq match gick galant med Axe II.

6.0 är en riktigt bra updatering och förstärkarna har fått ett lyft och omarbetats. Eq match i Axe II är som Ozone som jag tidigare använt med bla Pod, Axe-fx och Amplitube.

Man tar en inspelad ljudsnutt som sedan används med ett IR eq match block.

Viktigast är att försöka hitta och ratta in en redan befintlig förstärkarmodel som påminner om ljudklippet.

Om man ser till de tekniska skillnaderna så analyserar eq tone match endast eq. Det gör ingen analys av gainstruktur, kompression och eq mm som vid profiling. Teknikerna är olika men båda apparaterna låter ju grymt bra.

Det går även att profila en eq matchad patch från DAW eller Axe och det kommer kanske resultera i ett profilmatchkaos fram och tillbaka mellan Axe och KPA användare.

😄

Ja, det är ju ingen ny teknik per se. Men bara det fungerar bra så är ju allt gott. Då blir frågan (en av många) vad Kempers patent egentligen är värt om andra tillverkare, oavsett hur det görs, uppnår liknande resultat.

Kemperns unika approach riskerar att bli den springande punkten. De har hårdsatsat på en exotisk teknik som inte nödvändigtvis är bättre. Hur gör man då för att vinna, liksom..?

Och hur kommer andra aktörer att svara (Line6, Avid etc.)? Kommer detta att vara en teknik som blir standard hädanefter?

Fractal Audios sätt att hantera den med rätta kaxiga uppkomlingen Kemper öppnar liksom dörren till regelrätt kaos... Vad händer när Kempern lär sig profilera en hel Axe-Fx II..?! 😮

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

fick mail från kemper amp support, enligt dom är designen klar av rack versionen och den räknas finnas i handeln om några månader. Så jag kommer iallafall vänta på rack versionen. Den kommer förmodligen vara lite dyrare, men kommer se snyggare ut i studion och tar mindre plats.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.