Guitar Nilsson Postat 8 september 2011 Postat 8 september 2011 (redigerat) På väggarna i replokalen sitter det uppklistrat två olika slags skumgummiliknande grejer, ingen av medmusikerna vet vad det är. Nån som känner igen det? Kanske helt verkninglöst, det är ganska tunna grejer. Jag är inne på att spela in där, vi kommer inte åt nån större/bättre lokal där jag kan låsa in grejerna. Finns andra ställen, men då springer det för mig okända personer där, och att plocka upp och ner allt varje dag pallar jag inte. Filmade där med en liten Lumix Kamera också... Kan vi bara spela max-bra så skulle jag tro att ljudet går att få till oxå. Det kommer ju att låta vintage gammalt åt Hendrixhållet vilken superstudio medd superakustik vi än skulle använda... Det är en träkåk i alla fall. Fast under replokalen finns en betongkällare. Tror jag.... Redigerat 8 september 2011 av Guitar Nilsson
wellness music Postat 8 september 2011 Postat 8 september 2011 Lite svårt att se på bilden men det är ju någon typ av plastbeklädd skumplast som du säger. Är den tung så brukar den användas till att dämpa resonans i motorrumskåpor mm. Påverkar nog inte akustiken speciellt mycket i ert rum då den är så pass tunn och plastbeklädd. Vänder ni på den absorberar den ju lite i högre register. / Björn
Guitar Nilsson Postat 8 september 2011 Trådstartare Postat 8 september 2011 Det kanske är nåt från Biltema? (fnissar och rodnar)
Umemagnus Postat 9 september 2011 Postat 9 september 2011 annars kan man ju alltid lösa dom tunga basfrekvenserna med lastpallar på väggen
Guitar Nilsson Postat 9 september 2011 Trådstartare Postat 9 september 2011 annars kan man ju alltid lösa dom tunga basfrekvenserna med lastpallar på väggen Basisten har inget emot att spela med enbart line och lurar, då blir det väl inte så mycket djupbas i rummet. Kaggen tex har väl bara det djupa ljudet inne i kaggen, inte en bit därifrån. Gitarrstärkaren tänkte jag ha i dörrhålet riktad utåt för lite slask, och den ger knappt nån bas alls annat än vid närmickning... Vi repar bara än så länge, kanske dyker det upp en bättre lokal....
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.