spaceman Postat 7 september 2011 Postat 7 september 2011 Ska snart köpa en ny 64 bitars studio pc och funderar på att köra SSD diskar på den. Är det någon som kör SSD ? Bärbart/stationärt pc/Mac ? Gör det någon skillnad i speed när man laddar samplingar etc ?
Elof (oregistrerad) Postat 7 september 2011 Postat 7 september 2011 Jag kör en 180 gb SSD i min laptop (macbook pro) med logic, bytte från 5400 rpm. Det går väldigt mycket fortfare att starta upp och ladda samplingar. Utan tvekan värt det. Plus att den är svårare att pajja om man flänger runt...
BurninSven (oregistrerad) Postat 7 september 2011 Postat 7 september 2011 Har två, en till Lion (60 gig) en till win7 (120 gig). Grymt nöjd med dom men dom är dyra så därför kör jag små så länge till dom droppar i pris.
spaceman Postat 7 september 2011 Trådstartare Postat 7 september 2011 Dom lär nog bli större och billigare framöver. Nu så ligger dom per gb 1,39 Euro (vanliga diskar på 0.06 euro). Men iom ny burk så får man väl ta smällen. Såg en lista på skillnaden mellan SSD och vanliga diskar här: http://www.ssdreview.com/why-ssd-the-advantages.html Så fördelarna gör nog att det är en bra investering trots nuvarande pris.
lonewind Postat 7 september 2011 Postat 7 september 2011 Jag är vansinnigt nöjd med SSD. Se spec nedan.
Unicron Postat 7 september 2011 Postat 7 september 2011 Kör också SSD på min MBP. Inget att klaga på. Bootar datorn på runt 25 s och stänger av på ja... en halv sekund. Har dock bara 128 GB så kan inte ha några större samplingsbibliotek på den.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.