Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Sitter med trummorna uppmickade och ska spela in men får inte till virvel ljudet.

Har provat stämmt om upp och ner. bytt mickpositioner och mickar, Eq:at m.m men hur jag än gör så har jag ett jäkla tryck i virveln. Sitter med in ear monitorer och jga känner att det är ett så pass mycket tryck i virveln att jag blir trött i öronen men volymen på virveln i sig är inte hög. Kan väll säga att virveln känns men inte hörs. Problemet är inte att virveln blandas i mixen med dom andra trummorna eller musiken då det är lika även om jag bara lyssnar på virveln. Får liksom inte fram tonen som jag vill. Kanske skriver konstigt nu men jag kan inte komma på ett bättre sätt att förklara. Ngn som har ngt tips?

Annons
Postat

hej, har du ett ljudklipp blir det mycket lättare....

Lite intressant problem. Brukar mest vara folk som frågar hur man får till en punchig virvel.. 😉

Postat

Testat med kompressor?

Den kan ju användas både till att avpuncha och påpuncha, beroende på hur du ställer in den ...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.