Jump to content
Annons

Inspelningsprogram för oss med liten budget


Samuel

Recommended Posts

Hej!

Jag tänkte ta upp inspelandet igen efter att ha varit borta från det i närmare 10 år. Jag har en dator och ett ljudkort på gång som jag tänkt att använda mig av men behöver lite tips vad det gäller mjukvara. Vad finns det för alternativ om man vill hålla sig till en begränsad budget? Är Reaper ett fullgott alternativ? Jag vill kunna använda mig av någon lättanvänd trumplugg också (typ EZdrummer). Finns det några bra lågprisalternativ och hur fungerar dessa med exempelvis Reaper eller andra inspelningsprogram i den lägre prisklassen.

Tack på förhand,

Samuel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för svaren. Det lutar väl åt att prova på Reaper helt enkelt.

Fungerar drag and drop-funktionen i EZdrummer med Reaper?

Är det någon som har tips om andra bra och prisvärda trumpluggar. Jag vill ha trummor som låter som riktiga trummor, inte något åt electronica-hållet.

Tack på förhand igen.

/Samuel

Link to comment
Dela på andra sajter

Retromannen (oregistrerad)

Tack för svaren. Det lutar väl åt att prova på Reaper helt enkelt.

Fungerar drag and drop-funktionen i EZdrummer med Reaper?

Är det någon som har tips om andra bra och prisvärda trumpluggar. Jag vill ha trummor som låter som riktiga trummor, inte något åt electronica-hållet.

Tack på förhand igen.

/Samuel

Prova så ser du om det går.

Annars finns cubase 6 elements, ca 795,- eller menar du ännu mera lågpris ? finns att prova på en månad precis som reaper.

Redigerat av Retromannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack igen,

Då ska jag prova både Reaper och Cubase elements 6 som inspelningsprogram.

EZdrummer kostar väl en dryg tusenlapp, vilket jag tycker är lite mycket att lägga ut för att "prova om det funkar".

Finns det ingen som kan rekommendera någon mer blygsamt prissatt trumplugg.

Hur bra är den som följer med till Cubase elements? Följer det med något motsvarande till Reaper?

Tack igen,

Samuel

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack igen,

Då ska jag prova både Reaper och Cubase elements 6 som inspelningsprogram.

EZdrummer kostar väl en dryg tusenlapp, vilket jag tycker är lite mycket att lägga ut för att "prova om det funkar".

Finns det ingen som kan rekommendera någon mer blygsamt prissatt trumplugg.

Hur bra är den som följer med till Cubase elements? Följer det med något motsvarande till Reaper?

Tack igen,

Samuel

Du behöver inte betala för Reaper till att börja med, utan man löser licens efter 30 dagar om man är nöjd med programmet, så ladda hem och testa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Retromannen (oregistrerad)

Tack igen,

Då ska jag prova både Reaper och Cubase elements 6 som inspelningsprogram.

EZdrummer kostar väl en dryg tusenlapp, vilket jag tycker är lite mycket att lägga ut för att "prova om det funkar".

Finns det ingen som kan rekommendera någon mer blygsamt prissatt trumplugg.

Hur bra är den som följer med till Cubase elements? Följer det med något motsvarande till Reaper?

Tack igen,

Samuel

Trummor i cubase har fint ljud men svårt om man ska programmera, använder hydrogen(gratis program) och lyfter in i cubase antingen som midi eller wave

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...