hankmoody Postat 2 september 2011 Dela Postat 2 september 2011 Köpt mig en ny MBP 4 kärnor 2,33 Ghz 4Gbminne CPU overload poppar likt förbannat upp...increase HWbuffer bla bla bla.... Ja, ska jag köra alla 4 kärnor 95% eller köra med 2 el 3 kärnor med mindre procent? Inga andra program körs i bakgrunden så all kraft borde ju gå till PT 8 i detta fallet. När jag spelar in kör jag på 512 samples buffersize och vid uppspelning HW 2048 samples. Amplitube tar kraft har jag märkt,men det ska ju inte haka upp sig ständigt... Kollar man CPU-mätaren står det ju: PCI CPU(RTAS) Elastic Disk Vad kan jag göra för att förhindra dessa ständiga -6160 problemen? Kan ju inte ta bort alla EQ och kompressorer för jag anser att PT ska vara ett kraftfullt program. Ge mig bra tips ni somkan... Påverkar inte 4 kärnor och en såpass bra macbook detta? Hade en iMac med 2 kärnor å samma problem där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ProTools Postat 7 september 2011 Dela Postat 7 september 2011 Vad händer om du kör utan Amplitube? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 7 september 2011 Dela Postat 7 september 2011 Problemet kan vara för slö hårddisk. 5400 rpm är inte riktigt optimalt för Audio. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Implasticyde Postat 7 september 2011 Dela Postat 7 september 2011 Nu är inte Pro Tools mitt område men, Pro Tools 8 är från 2008 enligt Wikipedia. Är du säker på att Pro Tools 8 är kompatiblet med OS X Lion och hyperthreading? Är ditt ljudkort kompatibelt med din hårdvara? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mietek Postat 7 september 2011 Dela Postat 7 september 2011 (redigerat) Förlåt i förhand om du köpt det men crackat amplitube + PT8 is a big no no. I övrigt är det inte CPU'n som flaskhalsar, som många skriver. Det är pro tools...eller pluggarna. Även om du köper dom är typ 60% av alla RTAS-pluggar inte "officiellt supporterade" Redigerat 7 september 2011 av mietek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hankmoody Postat 12 september 2011 Trådstartare Dela Postat 12 september 2011 Förlåt i förhand om du köpt det men crackat amplitube + PT8 is a big no no. I övrigt är det inte CPU'n som flaskhalsar, som många skriver. Det är pro tools...eller pluggarna. Även om du köper dom är typ 60% av alla RTAS-pluggar inte "officiellt supporterade" Allt är officiellt och inköpt lagligt. Så en anna hårddisk gör trixet... FörLogic 8 Express funkar alltid.... Fan va less jag e på pro tools som hänger sig när man bara har 2 aktiva spår t.ex. "Increase HW Buffersize...."bla bla bla... Datorn e 3 mån gammal å borde inte strula. Har Mac OS X SnowLeopard... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tjabbalabba Postat 12 september 2011 Dela Postat 12 september 2011 Mer minne skadar ju inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ProTools Postat 12 september 2011 Dela Postat 12 september 2011 som sagt, vad händer om du kör utan Amplitube? Det lättaste sättet att felsöka, är att köra PT med bara grundinstallationen, dvs med dom pluggar som medföljde systemet. Funkar det då som det ska, så vet du direkt att det är någon av tredjeparts pluggarna som spökar till det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JonesH Postat 14 september 2011 Dela Postat 14 september 2011 Pröva två kärnor på 99% istället. Det dedikerar en hel processorkärna till PT. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 14 september 2011 Dela Postat 14 september 2011 Jepp alltid köra hälften av antal kärnor i PT. Säg till om du får det att funka bra, för jag var inne på att byta till mbp men nu blir jag skeptisk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pressrec Postat 19 september 2011 Dela Postat 19 september 2011 Hej! Kidnappar tråden då jag också köpt en ny MBP och precis gått över till PT. Man kan ju ställa in att köra med 8 trådar, vilket ju använder fyra kärnor. Ska man då köra med sex eller fyra trådar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.