Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Håller med de flesta av er, men, glöm inte Joe Strummer. Den sista soloskivan är ju delvis underbar men så halvklar... Skit att han inte han göra den perfekt!

Annons
sadomachine (oregistrerad)
Postat

Phil anselmo och Ozzy Osbourne...... , dom är ju inte döda på papperet men i övrigt så är det ine mycket som skiljer dom från dom döda....

Postat

Ja, vad hade hänt då? Inget Foo Fighters? Ett nittiotal genomdränkt i svårmod? Intressant.

Vi får aldrig veta, vi kan bara spekulera.

Postat (redigerat)

(det skulle vara spännande tema på en festival att återuppliva någon död musiker,,)

:rolleyes:

Django Reinhardt har jag glömt - honom skulle jag också vilja återuppliva...

Redigerat av pxm
Postat

Många bra namn på listorna, men ett viktigt saknas; Stevie Ray Vaughan.

Sedan bara för att välja några till:

Albert Collins

Albert King

Robert Johnson

Skulle vara rätt spännande att se/höra vad Mozart & Beethoven hade haft att erbjuda denna tidsålder. 😛

Postat (redigerat)

Han är inte död, om han inte avlidit inom de senaste tio minuterna...

Isn't he?

Jag tror han dog i slutet av 60-talet , 69 typ. USAs regering har såklart mörkat ner det och hittade en kopia som fick ta över, men things have never quite been the same......

(det var en referens till en film jag gjorde, tänkte att det vore kul men ingen verkar ha sett filmen) http://www.youtube.com/watch?v=mZ6hNflCRos

Redigerat av Teo
Postat

Många bra namn på listorna, men ett viktigt saknas; Stevie Ray Vaughan.

Sedan bara för att välja några till:

Albert Collins

Albert King

Robert Johnson

Skulle vara rätt spännande att se/höra vad Mozart & Beethoven hade haft att erbjuda denna tidsålder. 😛

A jag får väl vara först med att säga Stevie Ray Vaughan.

Vilken lirare. Hade varit kul o se honom och hendrix göra nåt tillsammans.

ehhh...? 😉

Postat

Dimebag, Dio, Eric Carr!

Jaa!! DIO!!!!

• Gilla 1
Postat

(det skulle vara spännande tema på en festival att återuppliva någon död musiker,,)

Haha!

Vi får lägga upp en annons! "Looking for Healer, Festival!"

• Gilla 1
Postat

Vi får aldrig veta, vi kan bara spekulera.

Ja. Att jag inte tänkte på det...

Postat

Med risk för att bli hånad av rockgardet: Denniz Pop :rolleyes:

Skit i rockgardet! Denniz Pop kunde sina grejor!

Postat (redigerat)

Jag hade betalt dyra pengar för att få se en Miles Davis-konsert live...

Redigerat av D Vibe
Postat

Beethoven hade förmodligen blivit dussinkeyboardist i nåt 80-talshårdrockband. Där är jag tämligen säker. Mozart däremot... Lite Max Martinläge kanske? Eller möjligen skapat ABBA ett år innan BoB. Sånt man kan grubbla på innan man somnar indeed. Bach tror jag skulle lirat som han gjorde när det begav sig. Flöjter o mässande orglar.

Jag saknar oxå Randy Rhoads. Där gick vi miste om något. Och Dio, men han hann iaf ha en karriär innan sin för tidiga död.

Postat

Kurt Cobain för han var en djupare poet än den breda massan kan förstå.

Janis Joplin för whiskey är gott, hon hade en whiskeyröst, och hon var en bra artist.

• Gilla 1
Postat

Nää? :rolleyes: Var läste du det någonstans? En Ding Ding Ding Värld? 😄

Är mord verkligen så roligt?

He quotes Jeffery as saying: ‘I was in London the night of Jimi’s death and together with some old friends ...we went round to Monika’s hotel room, got a handful of pills and stuffed them into his mouth ...then poured a few bottles of red wine deep into his windpipe. <br style="font-family: arial; ">

‘I had to do it. Jimi was worth much more to me dead than alive. That son of a bitch was going to leave me. If I lost him, I’d lose everything.’

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1189805/Hendrix-murdered-manager-claims-roadie.html#ixzz1WpwYsguh

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1189805/Hendrix-murdered-manager-claims-roadie.html

http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and_entertainment/music/article6719597.ece

http://drinkster.blogspot.com/2009/07/jimi-hendrix-drowned-in-red-wine.html

Jimi Hendrix dödsorsaken var att han drunknade i vin.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Jaja påstående från en roadie. Men fan vet om det är sant eller om han bara är desperat ute efter stålar? Om det var sant, varför berättade han inte det tidigare? Nä tror inte ett dugg på det där.

Postat

Jimi Hendrix. Dog i September 1970 efter bara tre års karriär. Han knarkade inte ihjäl sig, han mördades på så vis att man hällde vin i honom tills han drunknade. Han startade typ allt inom modern rocknroll, ingen har kommit i närheten av det han gjorde då. Han hade säkert hur mycket som helst att ge.

Tror inte det där stämmer...morsan har svalt Jimi Hendrix och sköljer ner han med vin fortfarande...nu käkar hon Varan, och dricker vin, plus mår jäkligt bra!

Och Jimi´s karriär..njae, kantas av mycket covers, fast han var ju helt fantastisk på guran!

Postat

Beethoven hade förmodligen blivit dussinkeyboardist i nåt 80-talshårdrockband. Där är jag tämligen säker. Mozart däremot... Lite Max Martinläge kanske? Eller möjligen skapat ABBA ett år innan BoB. Sånt man kan grubbla på innan man somnar indeed. Bach tror jag skulle lirat som han gjorde när det begav sig. Flöjter o mässande orglar.

Jag saknar oxå Randy Rhoads. Där gick vi miste om något. Och Dio, men han hann iaf ha en karriär innan sin för tidiga död.

Ja...Randy Rhoads var magisk...få se nu, hur många låtar skrev han!?

Och hade han blivit en ny Jake e Lee eller Zakk Wylde!? (dom har ju verkligen levererat klassiker, hehe!)

Han kanske bara var en vassare Kevin Cavazo som han ersatte!?

Postat

Dimebag, Dio, Eric Carr!

Eric Carr, vadå har du mycket disk hemma som ska bort!?

Ordning på torpet...svänger NOLL!

Postat (redigerat)

Kiss har väl aldrig överhuvudtaget svängt?

Lyssna gärna på "Dressed to kill"...hittar du inte rätt så gå direkt på spår 9 "Love her all i can"!

Återkoppla nu efter att du verkligen har lyssnat, börjar tröttna på dom som "förpenar" det tidiga KISS gjorde.

Lenny Kravitz har greppat det så vad fattas ni övriga!?

Som sagt, återkoppla nu med en bra recension och förklaring på vad det är som haltar på hela "Dressed to kill" eller börja med låten "Love her all i can"!?

Nu väntar jag...det är nämligen det här jag har byggt upp mitt trummspel på...så, det ska bli kul att höra.

Redigerat av aROCKER
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Eric Carr, vadå har du mycket disk hemma som ska bort!?

Ordning på torpet...svänger NOLL!

Hmm du ordnar mycket disk som behövs bort idag dagen efter. :rolleyes: Hur har du det med huvudet idag? 😄

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Kiss har väl aldrig överhuvudtaget svängt?

+1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.