AnthonyS Postat 2 september 2011 Postat 2 september 2011 (redigerat) Gick och funderade på vad som hade hänt om flera av mina favoritmusiker inte hade gått hädan i förtid, hur det kanske hade påverkat den musik jag lyssnar på och musiken i stort och hur deras respektive band/projekt hade utvecklats. Således började jag också fundera på vad andra skulle säga i ämnet. Så, om ni hade kunnat återuppväcka de döda (Och då tänker jag främst på musiker. Inte exempelvis familjens golden retriever eller farmor - om inte just farmor var en viktig musiker i era liv förstås), vem/vilka hade ni valt och varför just han/hon/dem? Jag inleder med några namn helt enkelt; Jimi Hendrix - Det hade varit så sjukt intressant att se om han hade mer att ge, och i så fall vad. Hade han haft lika stort inflytande som gubbe som han har haft som spöke? Plus att man hade sluppit en sex-sidig special i varenda gitarrtidning så fort någon hittade ett nytt band med en en intervju/demolåt/LSD-svammel från 1969 i en bortglömd papperskorg... Freddie Mercury - King Mercury, helt enkelt. Jag saknar honom. Scenkonst på absolut högsta nivå. Randy Rhoads - Tog lektioner i klassiskt gitarrspel under flera av de stora turneerna med Ozzy och hade enligt modern Dolores bestämt sig för att slå sig ner för att komponera och undervisa efter några år i hårdrockscirkusen. Där gick vi nog definitivt miste om fantastisk musik. Cliff Burton - Inget on om Jason Newsted, men Metallicas nittiotal hade nog sett annorlunda ut om Burton fortfarande hade levt. Shawn Lane - Han fullkomligt sjöd av ljuv musik. Johann Sebastian Bach - Vad hade han sagt om Idol, och hade han föredragit Logic eller ProTools? EDIT: Är rädd att jag startade den här tråden på fel ställe när jag startade den här. Så kära Moderator, ta i så fall gärna bort den. Redigerat 2 september 2011 av AnthonyS
Fidden Postat 3 september 2011 Postat 3 september 2011 Elliott smith och jeff buckley är väl givna. De hade båda mycket kvar och ge.
debatt Postat 3 september 2011 Postat 3 september 2011 Elliott smith och jeff buckley är väl givna. De hade båda mycket kvar och ge. Du skriver på fel ställe. Tråden flyttad.
Fidden Postat 3 september 2011 Postat 3 september 2011 när man flyttar något, ligger det då kvar på det ursprungliga stället? 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.