Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Gick och funderade på vad som hade hänt om flera av mina favoritmusiker inte hade gått hädan i förtid, hur det kanske hade påverkat den musik jag lyssnar på och musiken i stort och hur deras respektive band/projekt hade utvecklats. Således började jag också fundera på vad andra skulle säga i ämnet. Så, om ni hade kunnat återuppväcka de döda (Och då tänker jag främst på musiker. Inte exempelvis familjens golden retriever eller farmor - om inte just farmor var en viktig musiker i era liv förstås), vem/vilka hade ni valt och varför just han/hon/dem?

Jag inleder med några namn helt enkelt;

Jimi Hendrix - Det hade varit så sjukt intressant att se om han hade mer att ge, och i så fall vad. Hade han haft lika stort inflytande som gubbe som han har haft som spöke? Plus att man hade sluppit en sex-sidig special i varenda gitarrtidning så fort någon hittade ett nytt band med en en intervju/demolåt/LSD-svammel från 1969 i en bortglömd papperskorg...

Freddie Mercury - King Mercury, helt enkelt. Jag saknar honom. Scenkonst på absolut högsta nivå.

Randy Rhoads - Tog lektioner i klassiskt gitarrspel under flera av de stora turneerna med Ozzy och hade enligt modern Dolores bestämt sig för att slå sig ner för att komponera och undervisa efter några år i hårdrockscirkusen. Där gick vi nog definitivt miste om fantastisk musik.

Cliff Burton - Inget on om Jason Newsted, men Metallicas nittiotal hade nog sett annorlunda ut om Burton fortfarande hade levt.

Shawn Lane - Han fullkomligt sjöd av ljuv musik.

Johann Sebastian Bach - Vad hade han sagt om Idol, och hade han föredragit Logic eller ProTools?

EDIT: Är rädd att jag startade den här tråden på fel ställe när jag startade den här. Så kära Moderator, ta i så fall gärna bort den.

Redigerat av AnthonyS
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.