Jump to content
Annons

Tips för ett trum-medley!

pearlvisionboy

Recommended Posts

tjenare!

Tänkte börja söka lite trumjobb tex coverband med mera. men istället för att bara skriva lite kort info om mig så vill jag spela in ett litet "trum-medley" med diverse låtar.

låtar jag tänkt på är:

Crying- aerosmith

I´m so exited- The Pointer Sisters

Rosanna- Toto.

(Dock inte hela låtar på varandra kanske klippa ner låten till 1 min var)

Har ni tips på andra låtar eller vad skulle ni som motagare vilja se på detta medley för att bli nöjda?

Redigerat av pearlvisionboy
Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
Annons
Knäskål (oregistrerad)

Låtarna du har föreslagit är ju för det mesta rakt lir genom hela låtarna, men för att visa att du har lite bredd i ditt spelande så skulle jag föreslå att du väljer till en låt som är lite mer utmanade på den tekniska fronten. Något låt med lite fills? Skumma taktarter? eller vad som helst som du känner att du klarar av, det tror jag kan hjälpa.

Kanske lite väl extremt men kolla in någon Dave Weckl låt, Mats Morgan eller vad som helst egentligen som innehåller lite tech-stuff.

Lycka till!

Dela på andra sajter

Fast å andra sidan, vilket coverband vill ha en trummis som lirar som Morgan Ågren?

Det viktigaste som trummis är ju de facto att kunna hålla takten. De sociala förmågorna är nog så viktiga också.

Kör på de där låtarna, och gör ditt bästa, släng in nåt coolt fill om du vill det, alltid impar det på nån.

Men håll groovet, och visa att du är stadig!

Dela på andra sajter

Knäskål (oregistrerad)

+1 hefu. Absolut är det så att han ska visa att han kan lira stadigt. Men det har han ju då visat i dom tre låtarna som han har föreslagit, så vad jag ville komma fram till var att ett plus vore att visa sin tekniska sida också. Nödvändigtvis då inte med mats morgan låtar men...

Dela på andra sajter

Missar jag nå't eller är den här tråden startad för två månader sedan? VIll minnas att jag svarat på nå'n dylik, men kanske inlägg som försvunnit?

I alla fall:

Vad gäller coverband tänker jag att det mest är två falanger som är poppis: bluesrock och soulfunk.

Potentiell hit är ju då att visa bredden inom dessa. Ju fler stilar du behärskar desto bättre. Sedan kan du ju gilla en mer än en annan.

Själv klassar jag ju mig som funktrummis och tycker definitivt att du borde ha med litet tower of power med Garibaldi i sitt esse.

Squib cakes, What is Hip, Soul Vaccination etc. Självklart kan du köra Weckl, Colaiuta, Cobham, Chambers och de andra göbbarna, men för mkt flash är ju inteså påbjudet i ett coverband (oftast). Håller med Hefu. Visa ditt groove. Bättre att köra något enkelt som verkligen sitter in the pocket än att ta dig vatten över huvudet och visa eventuella svagheter.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.