Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Som jag har skrivit i en annan tråd (någonstans) så ska jag flytta utomlands snart och kommer inte att ha tillgång till den vanliga studion jag brukar vara i för att spela in småsaker. Så jag tänkte köpa mig en mikrofon och ett ljudkort, det är egentligen allt jag behöver. Men min kunskap gällande just mikrofoner och ljudkort är väldigt begränsad, så alldeles nyss när jag stötte på följande paket: (http://www.thomann.de/se/presonus_1_box.htm) så var min första tanke att be er, kunniga studiorävar, om hjälp! Vad tycker ni om det här? Är det värt pengarna? Är det bra grejer, eller är det halvkassa skitprylar? Jag använder Logic Pro 9, kommer dessa att funka med det programmet? Vad mer, något annat ni tänker på?

All hjälp uppskattas hjärtligt!

Annons
Postat

Det är väl bättre halvkassa grejer. 🙂

Om du nu siktar lågt, så kan du ju lika gärna köra en iPad med en USB-mikrofon. Väldigt lätt att ha med sig.

Postat

Det är väl bättre halvkassa grejer. 🙂

Om du nu siktar lågt, så kan du ju lika gärna köra en iPad med en USB-mikrofon. Väldigt lätt att ha med sig.

Fast så illa är det väl ändå inte?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.