Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har beställt en Peavey EQ för att med den göra en liten ändring i ljudet på mina monitorer, jag tycker de ger ett par db för lite nånstans i diskanten och aningen för mycket i midden, det är denna:

http://www.thomann.de/se/peavey_pv215eq.htm

Som synes är den slut, det såg jag nyss på Thomannsajten, nåt meddelande om det från Thomann har jag inte fått. Jag har väntat o väntat o väntat...

De tycker jag ska köpa en Behringer 2 ggr 15 band, men för ungf samma pengar som jag redan betalt för peavyn får jag en annan Behringer med 2 ggr 31 band. Nån som testat en sån här?http://www.thomann.de/se/behringer_fbq3102_ultragraph_pro.htm

Behringer känns inte så kul, men den kanske är helt ok? Den här eq´n kommer ju aldrig att vara inkopplad på ljudet mellan mick och färdig cd, det är bara monitorerna jag vill höja diskanten ganska minimalt på, kanske max 2 db upp resp ner... Hörlursljudet ändras inte alls av den här inkopplingen. Men Behringer? Och är det bättre med 31 band än 15? 31 reglar kanske brusar mer än 15?

Annons
Postat

Ingen som tycker nåt? Peavey-eq´n är slut "beräknas" komma till Thomann i mitten av september. Sen kanske de säger att den är på g till jul? Ska jag ta en Behringer i stället? Peavey är kanske inte värsta supermärket inom studioprylar heller?

Ambivalent 55a i Ljusne. 😲

Postat

Det går inte att fixa ett öppet köp så du kan prova Behringers Eq på plats?

Du kanske kan låna hem en enhet från någon lokal affär? Lite fult iofs om du ändå inte tänkt köpa från dem.. 🙂

Postat

Jag gillar ju Peavey så jag skulle nog ha väntat..

:rolleyes:

Postat

Jag gillar ju Peavey så jag skulle nog ha väntat..

:rolleyes:

Det känns nog mest rätt. Att först sjunga i en Neumann och sen låta ljudet komma ut genom nå Behringer, det känns inte bra. Kanske fördomar men ändå. Behringerna har nån sorts feedbacksökarfunktion plus subutgång oxå. Inget jag vill ha eller betala för.

Postat

Det går inte att fixa ett öppet köp så du kan prova Behringers Eq på plats?

Du kanske kan låna hem en enhet från någon lokal affär? Lite fult iofs om du ändå inte tänkt köpa från dem.. 🙂

Lite fult, ja. Jag pallar inte sånt... Jag chansar på att Peaveyn kommer om två veckor.

Postat

Lite fult, ja. Jag pallar inte sånt... Jag chansar på att Peaveyn kommer om två veckor.

Okej. Gott! ☺️

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.