Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Det börjar bli dags att välja tyg. Att tyget ska vara genomsläppligt förstår jag. Men HUR genomsläppligt måste det vara?

Du ska kunna blåsa rakt igenom det utan större hinder för luften att färdas genom.

Alternativet är ett riktigt tunt tyg men det blir nog dyrt. Silke är det enda som kommer i tanken gällande tjockleken.

Om du har tillgång till högtalarskum, sådant som sätts i fronten på PA:n och liknande så är detta kanon.

Tror att biltema har ett stretchtyg för högtalarbygge!?

Utgår från att vår käre Wellness Music aka. Björn, defacto har bättre koll på detta!

Jag själv kör med insektsnät.

För den lite rustikare känslan!!! Mohahahah!

Lycka till!

/Mojje

Postat

Efter blåstest och färgval så kommer jag att använda naturvitt lakanstyg. Varför lakan?

Vitt linnetyg kostar typ 150kr meter medan ett lakan på 200x220 kostar 99kr.

Nu är det här verkligen ingen bra bild men det är iallafall en hint om hur det blir.

Photo%202011-09-03%2020%2048%2039.jpeg

Postat (redigerat)

Går det bra att blåsa genom tyget funkar det alldeles utmärkt att klä en bredbandsabsorbent med. En annan variant är akustikduk (48 kr + moms / m2), tex. denna Akustikduk

Hälsningar / Björn

Är detta samma material som dräneringsduk ?

Redigerat av kardo
Postat

Testade du att blåsa igenom tyget Jimmy!?

Det är ganska viktigt!!!

Bra produkt där Björn.

Kan man köpa mindre kvantitéer än en hel rulle?

Piiz!

/Cruncharn'

Absolut! Alltså nu vet jag ju inte hur väl det måste flöda men jag känner min andedräkt om jag blåser igenom tyget och har handen ca 10cm bakom tyget.

Räcker det?

Postat

@ Jimmy: Kanon att du hittade tyget!

@ Chruncher: Jag håller på att försöka ordna så att vi DIY:are kan börja köpa duken på löpmeter. Återkommer om det till veckan.

@ Kardo: Duken är gjord av en polyesterfiber framtagen för just detta ändamål. Den är inte vävd vilket gör den smidig och arbeta med (den fransar inte) samt att den är väldigt stryktålig. Duken används i professionella sammanghang (studios, konsertsalar mm) bakom glespanel mm.

/ Björn

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.