Jump to content
Annons

True Talent - bättre än Idol?


debatt

Recommended Posts

Annons

Kollar på det nu!

TV3 Tis 23 Aug 2011 kl 20-....

🙂

Det verkar helt ok , jag skickade in en demo till dom och fick ett svar, skickade in en demo till men fick tyvärr inga fler svar 🙂

Vet inte om jag vågat dock 🙂

Mvh

Redigerat av Henber77
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde bara att dom hade talats vid per telefon?

Nej, jag tror inte de hade talats vid per telefon alls, inte i Brunos fall iaf.

Konstigt vore det egentligen om de hade talats vid i telefon om att ses, eftersom de blev

så förvånade över att de sågs. Och ännu konstigare att de blev förvånade över att de

skulle komma med. Förväntade de sig att coacherna skulle åka runt i landet och tala om

för de som inte kom med att de inte kom med?

Intressantast dock med Peter som åkte till Tommy Körbergs sommarbostad utan att veta att han åkte just dit.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska OT men tycker Danny är en riktig skitstövvel. Borde inte han hänga med Måns nu när han har det tufft ist för att tänka på en tv-karriär?

Jag tänker bojkotta programmet av detta skäl och visa mitt stöd till Måns !

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm...TT går tydligen på en reklamkanal, som man dessutom måste betala för att se på. Lite som om man skulle gå på bio med reklam under filmen trots att man måste betala biljett.

...Jag tror inte, trots att jag inte kan se TT, att programmet kan bli lika stort som Idol om inte alla kan följa tävlingen. Men alla kanske inte lever på stenåldern som jag.

Alexander Bard kommer säkert bidra med extra krydda till Idol.

...Skulle vara kul om något tävlingsmoment var "uppträd med en egenskriven låt". Tydligen så har de som kört en egen låt första gången de mötte Idol-juryn kunnat tjäna lite STIM-pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tkr de är mkt sämre än idol och själva konceptet är rätt luddigt. Visst det handlar bara om rösten men vad är det för poäng om svenska folket ska rösta när vi får se dom?

Men jag gillar förnedringstv, älskar auditiona i början på idol.

Link to comment
Dela på andra sajter

TV4 har köpt konceptet "The Voice", där en jury röstar på en röst och inte någons image.

Men TV4 har väl aldrig haft ett program som bygger på det konceptet?

Alla TV4 program är väl exakt samma sak, det fina i kråksången är förnedringen av samtliga deltagare utom en, alla ska åka ur. Att en vinner är bara en ofrånkomlig biverkan. Allt bygger på att tala om för alla att de är så dåliga att de måste sparkas ur det hela. Viktigast ändå i all TV-underhållning är att lura alla att ringa in så kontona blir fullsmockade med tittarnas pengar.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det framställs ju i media nästan som ett "Idol för fula och tjockisar". Hur rimligt är det egentligen? Idol står ju åtminstone för något. TT står INTE för sin grej utan försöker få showen att framstå som något annat än vad det är, oklart vad. Såklart att utseende spelar roll. Liksom sång. Liksom karisma. Liksom scenframträdande och allt annat runt artisteri.

Låtval spelar för stor roll, annars är ju det skönaste med showen känslan av att sångaren får vinna över publiken med hjälp av sin sång. När det funkar. När det INTE funkar är det ju en betydligt grymmare sågning än den värsta som nånsin varit på Idol. Här kan man ju inte gömma sig bakom att "det bara var vad klåparna i den lilla juryn tyckte"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha märkte nu att jag lirat på cirkus med hon Anna Engh, grym proffsig sångerska som i alla fall gjorde ett jävligt bra jobb då.

Har du spelat på cirkus? Som cirkus med clowner o lindansare, eller som Cirkus vid Skansen? Riktiga cirkusorkestrar är nåt som fascinerar mig...

Redigerat av Guitar Nilsson
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tittar på det nu för andra gången... Igår var det en tjej som sjöng så ini h-e bra, men gamlingarna tyckte det var skit, de röstade flopp och satt kvar med ryggarna mot tjejen. De var visst törstiga och satt och viftade sig med papper. Jag läste att Clabbe sagt att han tyckte True Talent var mer förnedrande än Idol, och det ligger mycket i det tycker vi. (frun o jag) Det krävs att alla åldrar, både nio-åringar och 99-åringar ska tycka det är kanonbra. Snacka om förnedring när man bara får se baksidan av läktaren. Idiotiskt.

Riktigt bra unga artister med dagens stil är chanslösa när Eugenia 95 höstar ska rösta. Samma med de äldre förmågorna, inte stor chans att ungar ska gilla gubbar eller tanter som sjunger.

Fast nyss var det en äldre gruvarbetare som fick alla läktarna att snurra.... men han var knappt en 10-del så bra som tjejen som sjöng soul igår. Vem var hon egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...