Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag brukar, som de flesta antar jag, börja i Session view med att spåna fram en låtidé. Jag använder ett par loopar, några oneshots och några softsyntar som jag styr med midi. När jag sedan börjat få fram något går jag över till Arrangement view och testar idén, kanske med lite automation osv. Jag gör detta genom att dra och släppa alla mina klipp på Arrangement view. När jag sedan ändrar något i midiklippet i Arrangement så ändrar det inte motsvarande i Session view. Detta är ofta väldigt frustrerande, och jag ser inte direkt när det skulle vara nödvändigt.

tl;dr Går det att ha midiklipp i Arrangement view som referens till, istället för kopia av, dess motsvarighet i Session view?

• 4 månader senare...
Annons
Postat

Hm, bra tanke.

Vet inte om det går bara.

Själv gör jag klart allt utom själva "arret" i clip view sen spelar in allt i arr. view och bygger klart där.

Jag gör alltså inga ändringar i clipen i arr. view, bara möblering och automatiseringar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.