johahl Postat 23 augusti 2011 Postat 23 augusti 2011 Hej! Jag har min PC kopplad till en presonus firepod via firewire, sen har jag två balanserade tele till xlir ut till mina högtalare. Min fråga är hur kopplar jag in min macbook pro till ljudkortet? Har försökt med RCA (med teleadaptrar) till 3,5 mm in i line inputen, men jag får ingen signal alls. Jag vill ha så att man kan koppla in mp3-spelare och bärbara datorer via en 3,5mms plugg. Såhär ser baksidan ut: Vad gör jag för fel? Det borde fungera tycker jag, eller måste jag ha en mixer? Mvh John
johahl Postat 23 augusti 2011 Trådstartare Postat 23 augusti 2011 Jag har kopplat högtalarna till Line Outputs - TRC Balanced. RCA (med rca-hona till tele-hane adapter) till 3,5 mm har jag kopplat till Line Input.
Radiogossen Postat 23 augusti 2011 Postat 23 augusti 2011 Från datorn skulle jag ha kopplat 3,5 mm pluggen till hörlursutgången eller Line ut. Sen bör det låta.
johahl Postat 23 augusti 2011 Trådstartare Postat 23 augusti 2011 Det var en enkel inställning i PCn... självklart 🙂 Hade valt fel input i inställningarna. Tack för engagemang 🙂
Skallben Postat 23 augusti 2011 Postat 23 augusti 2011 Och det är OUTPUTEN i datorn som skickar ut ljud!
johahl Postat 23 augusti 2011 Trådstartare Postat 23 augusti 2011 Ja, men nu skulle jag ju ha in ljud igenom ljudkorten... så då går det igenom INPUTEN! Messersmither.. Skrev fel dessutom, det var 3,5mm till rca in!
Skallben Postat 23 augusti 2011 Postat 23 augusti 2011 Skrev fel dessutom, det var 3,5mm till rca in! Det var liksom därför det blev fel ;-)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.