KillwithSkill Postat 20 augusti 2011 Dela Postat 20 augusti 2011 "Europe på turné Musikdokumentär från 2011. I denna rykande färska konsertfilm följer vi Europe på turné i England samt på Hovet och Gröna Lund i Stockholm. För att vara rockband har Europe en svårslagen musikalisk bredd. Säkert är det en av anledningarna till att de fortfarande fyller arenor, och är aktiva än idag." Europe på turné (ikväll) 20/7-2011 kl 23:20 @ SVT1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 20 augusti 2011 Dela Postat 20 augusti 2011 Aldrig gillat dem men kan vara sevärt ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 20 augusti 2011 Dela Postat 20 augusti 2011 (redigerat) Oh den vill jag se. Musikdokumentär är alltid intressant att se, oavsett om bandet är bra eller inte. Sen var 20/7-11 förra månaden. Redigerat 20 augusti 2011 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 20 augusti 2011 Dela Postat 20 augusti 2011 Missade att det var live konsert trodde det var en dokumentär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 20 augusti 2011 Dela Postat 20 augusti 2011 Det låter rätt bra om gubbarna! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 20 augusti 2011 Dela Postat 20 augusti 2011 "Europe på turné Musikdokumentär från 2011. I denna rykande färska konsertfilm följer vi Europe på turné i England samt på Hovet och Gröna Lund i Stockholm. För att vara rockband har Europe en svårslagen musikalisk bredd. Säkert är det en av anledningarna till att de fortfarande fyller arenor, och är aktiva än idag." Europe på turné (ikväll) 20/7-2011 kl 23:20 @ SVT1 Europe var bra när dom kom -82 Och sedan visade det sig att dom bara har mognat och blivit bättre...men, hjärnan bakom det hela Joey Tempest har ju släppt enormt snygga, vuxna, soloplattor, så när det vart comeback inom hårdrocken igen så var han ringrostig rent sångtekniskt på första plattan för att sedan bara explodera på "Secret society"...otroligt bra skiva! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wellness music Postat 20 augusti 2011 Dela Postat 20 augusti 2011 Jäkligt bra måste jag säga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 21 augusti 2011 Trådstartare Dela Postat 21 augusti 2011 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ponderosa Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Out Of This World skivan kan nog vara bland det bästa som gjordes under 80 talet. Vilken otroligt sound och Kee Marcello i toppform! Helt magiskt. Att Joey sen går och byter genre och gör förmodligen världens bästa singer/songwriterskiva i "A Place To Call Home" tycker jag tyder på enorm bredd. Hatten av för Europe även om jag gillar Marcellos bättre än Norum Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 Europe har man följt sedan man var liten, joey är en av mina favorit låtskrivare och vilken röst han har. Kee marcellos gitarrsolo på superstitious är något av det bästa jag hört. Och att dom även idag fortsätter att leverera så bra, är beundransvärt och visar vilken talang dom har. Jag tror och hoppas på att europe kommer att väljas in i rock n roll hall of fame. 🙂 Mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DigRules Postat 21 augusti 2011 Dela Postat 21 augusti 2011 (redigerat) Europe var bra när dom kom -82 Och sedan visade det sig att dom bara har mognat och blivit bättre...men, hjärnan bakom det hela Joey Tempest har ju släppt enormt snygga, vuxna, soloplattor, så när det vart comeback inom hårdrocken igen så var han ringrostig rent sångtekniskt på första plattan för att sedan bara explodera på "Secret society"...otroligt bra skiva! Håller inte med om att Joey kändes ringrostig på Start from the Dark, jag tyckte han körde på riktigt bra med sin "nya" sångstil. Jag håller nog Start from the Dark som lika bra som Secret Society men bästa skivan hittills tycker jag är Last Look at Eden, synd bara att den fick en söndermanglad mastring. Out Of This World skivan kan nog vara bland det bästa som gjordes under 80 talet. Vilken otroligt sound och Kee Marcello i toppform! Helt magiskt. Att Joey sen går och byter genre och gör förmodligen världens bästa singer/songwriterskiva i "A Place To Call Home" tycker jag tyder på enorm bredd. Hatten av för Europe även om jag gillar Marcellos bättre än Norum Out of this World är bland det bästa Europe gjorde på 80-talet och ljudmässigt var det ju topp på den tiden. Min favvis är också Kee Marcello och han lirade otroligt bra på den skivan rakt igenom... Dem släppte ju en låt som hette "Yesterday's News" och det var ju riktigt ruffig och skitig rock'n'roll med Europe's mått mätt, så när Prisoners in Paradise kom blev jag lite besviken på att de inte fortsatt i den stilen med låtmaterialet. EDIT: Stavfel Redigerat 21 augusti 2011 av DigRules Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.