Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare

Jag har bara en rätt basic fundering som jag hoppas att ni mer erfarna skulle kunna svara på. Såg något klipp på youtube om en killes hemmastudio där han visade hur hans keyboard var kopplat till mixern som i sin tur var kopplad till ljudkortet, ett M-audio Fast Track Pro (har ett själv). Jag undrar bara varför man inte kopplar in keyboarden direkt till ljudkortet? Finns det några fördelar/nackdelar med att koppla via mixern? Jag menar även om du spelar in flera saker samtidigt så måste det ändå inte bli separata spår.

Tack på förhand,

Mvh Carl

Annons
Postat

Det är säkert gammal vana som gör att man kopplar på det sättet. Du behöver inte koppla via en mixer, utan det är en ganska onödig omväg. I de flesta fall är en mixer överflödig i hemstudion, med tanke på att alla funktioner som behövs, oftast finns direkt i ljudkorten...

Postat

Enda anledningen jag kan komma på, vilket då inte gäller i det specifika fallet med bara ett keyboard, är om man vill spela in fler ljudkällor samtidigt än vad ljudkortet klarar av.

Någon som vill köpa en Phonic-mixer? 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.