Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sitter på mitt DTX900-kit och har kört AD och SDX om vartannat. Vackert så, men

har även samplingsbibliotek i Kontakt 4. Nu senast Steven Slate 3.5. Jag har pulat lite

grand med Kontakt innan, men finns det egentligen någon enkel "midilearn-funktion" i kontakt?

Jag vill t ex knyta en splash till ett specifikt midi note-nummer som skickas från min modul.

Måste jag gå in i mapping editor och hålla på att dra samplingarna till rätt key? ELler

finns det någon enkel knapp att trycka på som i Superior Drummer t ex?

Annons
Postat (redigerat)

Sitter på mitt DTX900-kit och har kört AD och SDX om vartannat. Vackert så, men

har även samplingsbibliotek i Kontakt 4. Nu senast Steven Slate 3.5. Jag har pulat lite

grand med Kontakt innan, men finns det egentligen någon enkel "midilearn-funktion" i kontakt?

Jag vill t ex knyta en splash till ett specifikt midi note-nummer som skickas från min modul.

Måste jag gå in i mapping editor och hålla på att dra samplingarna till rätt key? ELler

finns det någon enkel knapp att trycka på som i Superior Drummer t ex?

Om du vill assigna ett sample till en vidd not och velocity så gör du det i mapping editorn.

Om du vill assigna ett CC-nr till en kontroll så kan du göra det genom att dra CC-numret (välj rätt flik i vänstra delen av fönstret) till kontrollen. Har för mig att det också finns nån enkel midi-learnfunktion om man högerklickar på kontrollen, men jag kan minnas fel.

EDIT: Vill du lära dig mer om MIDI-learn i Kontakt4 så hittar du informationen på sid 27 (avsnitt 3.8) eller sid 116 (avsnitt 12.7) i manualen.

Redigerat av Assar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.