Tjabbalabba Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 Inte pinsamt alls. Jag har hittills inte betalat någon Copyswede-avgift som jag känt till. Hur tänkte du nu? Tänkte du ens? Men oroa dig inte du har säkerligen betalat.
Tjabbalabba Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 Av vilken anledning skall jag tycka att det är rimligt att betala pengar till professionella fotografer för att jag vill ha en extern hårddisk att lagra mina egna bilder på? De flesta som är intresserad av en viss hobby sponsrar ju på något vis alltid några högre upp i hierarkin.
debatt Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 Jag undrar hur ersättningen rent praktiskt kommer att gå till rätt person?? Hur vet man det? Hallaballo, tack för pdf-en förresten!!
debatt Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 Hur tänkte du nu? Tänkte du ens? Men oroa dig inte du har säkerligen betalat. Så du menar att jag har betalat denna avgift som ska införas den 1a september redan?
Tjabbalabba Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 Fucking underbart att jag ska betala straffskatt till denna lista av dansare, journalister, koreografer etc (WTF!!!) när jag köper hårddisk för att backuppa min Windowsinstallation och mina oljudslåtar... Trodde inte du var riktigt så kulturfientlig men det är inget konstigt alls din windowsinstallation och dina oljudslåtar är ju upphovsrättsskyddade Hela upplägget är ju rent perverst! Nej inte alls.
Tjabbalabba Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 Så du menar att jag har betalat denna avgift som ska införas den 1a september redan? Nej det vore konstigt, däremot har du säkert betalat CS-avgifter på ett eller annat sätt. De har ju funnits ett tag.
DigRules Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 De flesta som är intresserad av en viss hobby sponsrar ju på något vis alltid några högre upp i hierarkin. Det är jag allt annat än säker på. Men om jag teoretiskt vill sponsra någon högre upp i någon hierarki så vill jag själv avgöra hur jag gör det och inte genom en påtvingad avgift.
debatt Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 Nej det vore konstigt, däremot har du säkert betalat CS-avgifter på ett eller annat sätt. De har ju funnits ett tag. Är det när man köper analoga kassetter? 😕
Tjabbalabba Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 (redigerat) Är det när man köper analoga kassetter? 😕 CDR DVDR Kabel TV-abonnemang m.m. Redigerat 22 augusti 2011 av Tjabbalabba
Tjabbalabba Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 Det är jag allt annat än säker på. Men det är jag säker på! Men om jag teoretiskt vill sponsra någon högre upp i någon hierarki så vill jag själv avgöra hur jag gör det och inte genom en påtvingad avgift. Sorry men det får du inte i de flesta fall. Det bestämmer andra.
ONSatan Postat 22 augusti 2011 Trådstartare Postat 22 augusti 2011 (redigerat) Trodde inte du var riktigt så kulturfientlig men det är inget konstigt alls din windowsinstallation och dina oljudslåtar är ju upphovsrättsskyddade Nej inte alls. Euhm, så man är "kulturfientlig" om man tycker att folk som inte har ett dugg med min Windowsinstallation eller mina oljudsfiler att göra ej förtjänar pengar att sko sig på dessa? Jo, logiken i detta är pervers! Är man "matfientlig" om man inte vill att pengar för exempelvis inköp av tallrikar ska gå till blåbärsplockare? Redigerat 22 augusti 2011 av ONSatan
Tjabbalabba Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 Euhm, så man är "kulturfientlig" om man tycker att folk som inte har ett dugg med min Windowsinstallation eller mina oljudsfiler att göra ej förtjänar pengar att sko sig på dessa? Ett flertal av de yrkesgrupper som får ersättning från Copyswede är ju inblandade i din windowsinstallation och din oljudsmusik.
ONSatan Postat 22 augusti 2011 Trådstartare Postat 22 augusti 2011 (redigerat) Ett flertal av de yrkesgrupper som får ersättning från Copyswede är ju inblandade i din windowsinstallation och din oljudsmusik. Har dom inte redan fått betalt? Vad har "dansare" med programmerare på MS att göra? Kan fler grupper i samhället godtyckligt begära "lite extra betalning"? vad jag vet så är det ingenjörer som gör att du kan sitta och sprida ditt budskap här på denna site. Du borde därför betala en straffskatt till alla ingengörer (bara något ynka procent av ett öre per ingenjör men i alla fall...). (och opponerar dig så är du "samhällsfientlig" ...) Copyswede är gangsters! Redigerat 22 augusti 2011 av ONSatan
kardo Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 Ett flertal av de yrkesgrupper som får ersättning från Copyswede är ju inblandade i din windowsinstallation och din oljudsmusik. Hur mycket får du själv av kakan då ?
Tjabbalabba Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 Har dom inte redan fått betalt? Vad har "dansare" med programmerare på MS att göra? Mer än du kan ana vad jag vet så är det ingenjörer som gör att du kan sitta och sprida ditt budskap här på denna site. Inte bara ingenjörer. Copyswede är gangsters! Nej det är de verkligen inte.
ONSatan Postat 22 augusti 2011 Trådstartare Postat 22 augusti 2011 Mer än du kan ana Inte bara ingenjörer. Nej det är de verkligen inte. Bäste dyngspridare, utveckla gärna dina svar lite.
DigRules Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 Bäste dyngspridare, utveckla gärna dina svar lite. Precis...kom igen nu, Tjabbalabba, sitt inte i tråden och babblababbla... Kom med lite riktiga svar istället för lösa påståenden som få kan relatera till. Om du slänger ett öga i tråden märker du att du har en del obesvarade frågor också. 2
Valle Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 Lite pinsamt att det här sitter massvis av musiker som tror att pengarna går bara till musiker men som sagt copyswede-avgifterna går till alla typer av kreativa yrkesgrupper från musiker till skådespelare tecknare fotografer etc.Här har du den procentuella fördelningen. [Lista över fakta som massvis av musiker i den här tråden inte kände till] Då tackar vi för den kunskapen. Nu återstår ju en lika fin redogörelse för ditt påstående att "Ja [konsumenterna] gynnas ju självklart också" (se #83 och #84).
Tjabbalabba Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 Då tackar vi för den kunskapen. Nu återstår ju en lika fin redogörelse för ditt påstående att "Ja [konsumenterna] gynnas ju självklart också" (se #83 och #84). konsumenterna slipper ju köpa fler exemplar och kan känna sig moraliskt överlägsna alla som smusslar.
Tjabbalabba Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 Bäste dyngspridare, utveckla gärna dina svar lite. Nej nej bäste dyngspridare här är väl du och några andra. Svaren talar för sig själv.
Lindeberg Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 Är det bara jag som tycker att Tjabbalabbas sätt att uttrycka sig känns lite... bekant? 😄
AnthonyS Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 Fucking underbart att jag ska betala straffskatt till denna lista av dansare, journalister, koreografer etc (WTF!!!) när jag köper hårddisk för att backuppa min Windowsinstallation och mina oljudslåtar... Hela upplägget är ju rent perverst! Själv tycker jag att det är helt rätt att scenografer och författare får lite pengar när jag köper en disk för att lagra mina Logic-skisser på... Lol. Håller verkligen med om ditt WTF!
ONSatan Postat 22 augusti 2011 Trådstartare Postat 22 augusti 2011 konsumenterna slipper ju köpa fler exemplar och kan känna sig moraliskt överlägsna alla som smusslar. Vad menar du med detta? Det är ju en obligatorisk straffskatt som drabbar ALLA som köper en extern HD i Sverige (om man inte är ett företag som kan begära undantag). 😆
DigRules Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 konsumenterna slipper ju köpa fler exemplar och kan känna sig moraliskt överlägsna alla som smusslar. Översättning någon? Näe...tänkte väl det. Detta tåg kommer aldrig att nå fram till den tänkta slutstationen...bara att ge upp denna dialog.
AnthonyS Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 Är det bara jag som tycker att Tjabbalabbas sätt att uttrycka sig känns lite... bekant? 😄 Nej. Det är inte bara du.
ONSatan Postat 22 augusti 2011 Trådstartare Postat 22 augusti 2011 Nej nej bäste dyngspridare här är väl du och några andra. Svaren talar för sig själv. Svara då på: Har dom inte redan fått betalt? Vad har "dansare" med programmerare på MS att göra? Kan fler grupper i samhället godtyckligt begära "lite extra betalning"? vad jag vet så är det ingenjörer som gör att du kan sitta och sprida ditt budskap här på denna site. Du borde därför betala en straffskatt till alla ingengörer (bara något ynka procent av ett öre per ingenjör men i alla fall...). (och opponerar dig så är du "samhällsfientlig" ...) (men i det uppfostrande strafflägret hoppas jag du i alla fall med tiden känner dig "moraliskt överlägsen")
D Vibe Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 (redigerat) Edit: Skulle ha skrivit något här, men min smarta telefon ville annat... Återkommer med det jag tänkte skriva senare 🙂 Redigerat 22 augusti 2011 av D Vibe
Valle Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 konsumenterna slipper ju köpa fler exemplar och kan känna sig moraliskt överlägsna alla som smusslar.
Tjabbalabba Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 (redigerat) Själv tycker jag att det är helt rätt att scenografer och författare får lite pengar när jag köper en disk för att lagra mina Logic-skisser på... Lol. LoL på dig själv fattar du verkligen inte att statistiskt sett så går dina småpengar mest till musiker? Men en liten del går kanske till scenografer och författare. Antar att du också har svårt med att en del av dina skattepengar går till andra än dig själv eller sådant du inte sympatiserar med. Redigerat 22 augusti 2011 av Tjabbalabba
AnthonyS Postat 22 augusti 2011 Postat 22 augusti 2011 LoL på dig själv fattar du verkligen inte att statistiskt sett så går dina småpengar mest till musiker? Men en liten del går kanske till scenografer och författare. Antar att du också har svårt med att en del av dina skattepengar går till andra än dig själv eller sådant du inte sympatiserar med. Gonatt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.