Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har precis köpt en midiinterface så jag kan spela in med mina digitaltrummor och keyboard genom midi samtidigt.

När jag ställt in kanalerna till rätt utgångar från vst instrumentet och ingångar från mina midikällor(ena från interfacet och andra från ljudkortets midi) och ska spela så måste man ju först och främst ha själva midikanalen markerad i Cubase, så tänkte jag att man bara kunde markera båda midikanalerna så skulle instrumenten gå att spela samtidigt, men problemet är att när jag spelar på pianot kommer både piano och trumljud och vice versa.

Är det någon som vet ett sätt att komma runt detta så man kan spela flera midiinstrument samtidigt på ett bra och smidigt sätt?

Kör på ett Cubase 3 (nån form av lightversion, om det är SL eller LE eller vad tusan det nu är 🙂

All hjälp uppskattas. Tack!

Annons
Postat

Det bästa du kan göra är att du leker lite med midi inställningarna i preferens. nu sitter jag inte bakom min dator som jag har cubase i.

Men du måste fixa kontrollen där. det är det enda sättet jag vet i allafall.

kolla också att dina midi intefaces syns där mm .

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.