Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjena!

Har gjort en remix av en av de större artisterna som sjunger på Svenska (remixen är i trance/house/techno/dance-stil)

Grejen är den att artisten släppte acapellan på singeln till just denna låten.

Därför undrar jag om det är ok att lägga upp låten i "låtkritik" här på studio 🙂

Väl mött!

Redigerat av Chris_Emil
Annons
Postat (redigerat)

Enligt forumreglerna så är svaret nej.

Ok tackar 🙂

Om där möjligtvis är någon som vill vara lite kritiker på min/kändisens låt får de gärna PM:a mig

Redigerat av Chris_Emil
Postat

Tyvärr, ska jag kanske tillägga. Av outgrundlig anledning är även länkar otillåtna.

Vad är det för artist det handlar om?

Även länkar i personliga meddelande ?

Ok jag avstår då 🙂

Det handlar om Veronica Maggio's Måndagsbarn

Väldigt konstigt att man inte kan göra det iom att artisten själv lagt ut acapellan på sin singel 🙂

Postat

Även länkar i personliga meddelande ?

Ok jag avstår då 🙂

Det handlar om Veronica Maggio's Måndagsbarn

Väldigt konstigt att man inte kan göra det iom att artisten själv lagt ut acapellan på sin singel 🙂

PM är undantaget (annat vore konstigt), men annars hade du till exempel kunnat posta länk till din låt på nån sajt i Musik- och sajttips.

Även fast skivbolag släpper acapellor så betyder inte det, om man ska vara strikt, att man tillåter inofficiella remixer mer än dom gånger då man inte släpper acapellor. Naturligtvis är det ett ganska kraftigt incitament, men dom har fortfarande inte gett något explicit godkännande, men blundar så klart för det på ett annat sätt än annars.

Postat

PM är undantaget (annat vore konstigt), men annars hade du till exempel kunnat posta länk till din låt på nån sajt i Musik- och sajttips.

Även fast skivbolag släpper acapellor så betyder inte det, om man ska vara strikt, att man tillåter inofficiella remixer mer än dom gånger då man inte släpper acapellor. Naturligtvis är det ett ganska kraftigt incitament, men dom har fortfarande inte gett något explicit godkännande, men blundar så klart för det på ett annat sätt än annars.

Sant, tråkigt att det är så strikt bara ;(

Har fått förfrågningar från DJ's som vill lira min remix, men det verkar ju inte funka om jag inte först får ett godkännande från bolaget...

Samtidigt finns det hur många remixer som helst på just "Måndagsbarn" på tuben 🙂

Postat

Har fått förfrågningar från DJ's som vill lira min remix, men det verkar ju inte funka om jag inte först får ett godkännande från bolaget...

Jag tror inte att det är någon fara att spela den, men däremot får du inte ge ut den för försäljning.

Postat

Jag tror inte att det är någon fara att spela den, men däremot får du inte ge ut den för försäljning.

Taget! 🙂

Postat

Sant, tråkigt att det är så strikt bara ;(

Samtidigt finns det hur många remixer som helst på just "Måndagsbarn" på tuben 🙂

Ja herregud, kör på! Kollar man runt på youtube, soundcloud, etc så är det inofficiella remixer på massa låtar överallt. I ditt fall har skivbolaget garanterat räknat med det, men dom har fortfarande möjlighet att ta bort sånt dom inte gillar. Och naturligtvis då att du inte tar betalt för något. Men nedladdning aktiverat på soundcloud eller så bör inte vara några problem. Man är ändå bara en liten droppe i atlanten vad gäller sånt.

Postat

Ja herregud, kör på! Kollar man runt på youtube, soundcloud, etc så är det inofficiella remixer på massa låtar överallt. I ditt fall har skivbolaget garanterat räknat med det, men dom har fortfarande möjlighet att ta bort sånt dom inte gillar. Och naturligtvis då att du inte tar betalt för något. Men nedladdning aktiverat på soundcloud eller så bör inte vara några problem. Man är ändå bara en liten droppe i atlanten vad gäller sånt.

Så sant!

Jag har faktiskt varit i kontakt med Veronicas PR-kille och han bad mig skicka låten som han sen skulle skicka vidare till Veronicas A&R, förväntar mig inte något svar men skoj att han var så tillmötesgående iaf 🙂

Postat

Så sant!

Jag har faktiskt varit i kontakt med Veronicas PR-kille och han bad mig skicka låten som han sen skulle skicka vidare till Veronicas A&R, förväntar mig inte något svar men skoj att han var så tillmötesgående iaf 🙂

Vad kul, håller tummarna 🙂

Mvh

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.