Jump to content
Annons

Ez drummer med pro tools


Polonium210

Recommended Posts

Hej har problem med att få igång ez drummer med pro tools LE har installerat det man ska men vet inte vad jag ska göra för att pro tools ska hitta ez drummer. är inne på pro tools och letar bland plug insen men hittar inget. Är väldigt tacksam om någon kan hjälpa mej med detta. Är ganska ny vad det gäller inspelning, pro tools ezdrummer etc. tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

finns ju ett serie nummer på skivomslagets baksida med som jag inte har använt än vad är den till för och när ska man skriva in den?

den skrivs in när du öppnar pluggen.

hör av dig till toontrack. då det känns rätt märkligt att inte rtas är ens med på installationen.. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

okej men på kartongen finns det ikoner med både VST och RTAS så det borde ju finnas. skulle du vilja hjälpa mig annars genom fjärrstyrning via msn om du har det? känns ju lite riskabelt men känns som jag kan lita på dej. har ju pc med så du vet det och windows 7.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Det är inte så att du försöker hämta upp pluggen via en monokanal???

EZ funkar bara på stereospår, om du har gjort en default installation så skall den ligga under:

insert / multichannel / instruments / EZ drummer

Mvh

Björn

Link to comment
Dela på andra sajter

jsrecording (oregistrerad)

Hej!

Jag har behövt att ladda ner den senaste versionen innan det har funkat för mig.

Logga in på ditt konto hos toontrack och ladda ner.

//J

Link to comment
Dela på andra sajter

Det funkar äntligen nu tack vare länken du skickade sist Naymari. =) men tack alla ni andra också för all hjälp det uppskattas! =) har bara ett litet problem till nu om någon här kan hjälpa mig? Jo det är så här att jag vill köra ezdrummer genom mina digitala trummor som är yamaha dtxplorer men vet inte vad jag ska köra på för track och hur man får in det trumljudet i mina digitala! har ny metalheads expansion som jag vill få in i mina trummor så det blir lite mer realistiskt så man slipper det ``digitala´´ ljudet. skulle vara jätte tacksam om någon vet hur man gör? MVH Christoffer

Link to comment
Dela på andra sajter

Det funkar äntligen nu tack vare länken du skickade sist Naymari. =) men tack alla ni andra också för all hjälp det uppskattas! =) har bara ett litet problem till nu om någon här kan hjälpa mig? Jo det är så här att jag vill köra ezdrummer genom mina digitala trummor som är yamaha dtxplorer men vet inte vad jag ska köra på för track och hur man får in det trumljudet i mina digitala! har ny metalheads expansion som jag vill få in i mina trummor så det blir lite mer realistiskt så man slipper det ``digitala´´ ljudet. skulle vara jätte tacksam om någon vet hur man gör? MVH Christoffer

Koppla trummorna till midi input på kortet. lägg upp midi spår och en aux. ta in på midi spåret till trummorna. out till EZ drummer som likker på auxen. Det borde funka. kan kanske också funka direkt på instumentspår. (Aldrig gjort detta själv så 😛 )

Glad att det löste sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack funkar faktiskt! bara ett problem att trummorna ligger fel har till exempel virvlen på baskaggen och cymbal på virvlen etc. Hur löser man det ?? mvh Christoffer

Ska finnas så kallade "Drummaps". sen kan du väl också i ditt trumset välja vilken midi- ton den paden ska trigga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...