Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! Jag undrar hur man skapar ett automation clip när det inte går att högerklicka och skapa ett. T.ex i Waves olika plugins osv.

MVH

Redigerat av focatoca
Annons
Postat

Den frågan har jag också ställt mig, jag ska kolla runt lite så får vi se vart det barkar=) Har du msn? Kan ju eventuellt chatta och utbyta tips och råd sinsemellan?

Postat

Ganska enkelt. Beror lite på vilken version av FL du har men har du 10an så rör bara lite på regeln i pluggen som du vill automatisera och klicka sen i FL på Tools så har du där "last tweaked" och sen create automation clip.

• Gilla 1
Postat

Tack jag har 10an och det funkade, dock inte på alla. Fungerade t.ex på Izotop Ozone 4 men inte på T Racks 3...

Postat

Skumberg.

Prova att klicka record och så ändrar du manuellt,då borde du få en ful kurva i automation clipet som du kan ändra sen om du skulle varit darrig på handen. Annars så byt ut T Racks 3 :-)

Postat (redigerat)

EmKay's tips har jag faktiskt inte tänkt på, bra nödlösning. Men det finns bättre, kan jag lova. 😄 Det är lite trixigt, tog ett tag innan jag fattade hur man skulle göra också.

Om du kastar in en VST av valfritt slag, förslagsvis en som är från tredje part då, eftersom det är de som strular, så går det som sagt inte att högerklicka. Då går du ut till toolbaren på vänstersidan. I huvudalternativet "Current project" finns det lite olika underalternativ. Gå då till "Generators" och där skall du hitta alla instrument som används. När det är en tredjeparts, säg Vanguard för exemplets skull, så heter de ju Fruity Wrapper, följt av det namn du gett kanalen inom parantes.

När du öppnar mappen för den VST du vill automatisera så hittar du förmodligen en farlig massa alternativ, ett för varje reglage. Högerklickar du på detta så får du upp den meny som du normalt sett skulle få om du exempelvis högerklickar på en knob i 3xOsc. Då kan du få ett automationsklipp och göra en fet, wobblande dubstep-basgång. 😎

Mycket nöje! 🙂

Redigerat av Warpfuz
Postat

Tack!! Har en ny fundering..

Eftersom jag vill ha mina Kicks och Basses i MONO så brukar jag alltid lägga in en MONO plug i respektive channel men jag vill ju dock inte förlora STEREO bilden för de andra instrumenten, så min fråga är:

Är mina Kicks och Basses i MONO om jag lägger en MONO plugg i respektive Channel även om jag lägger en STEREO plugg på mastern?

• 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.