Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Håller på att producera en låt i 124 bpm i Cubase 5 o vill lägga in en noise/svepeffekt från en samplingsskiva. Den är side-chainad redan o den ligger i 128 bpm så då tänkte jag att jag kunde time-strecha denn som jag brukar göra med allt annat men det gick inte så bra. Låter ju inte alls lika bra efter timestrechen.. Låter typ som man dratt på en fet bitchcrusher på samplingen.

Nån som vet hur man kan lösa det så de låter bra?

Annons
Postat

Lägg in den i en sampler och kör lite pitchbend(neråt) på den....de kommer bli marginellt mörkare(inget man kommer uppfatta i låten)....det meckiga är bara att hitta exakt hur mkt pitchbend det handlar om...tror det kan röra sig om en ton(100cent tror jag) neråt...jag gör nästan uteslutande så när jag ska få in loopar i en låt...allt blir så mkt enklare när man har alla loopar och tempobaserade ljud tillgängliga direkt på klaviaturet.

Postat

Rätt algoritm är väl en bra början, men är inte säker vilken bara. Finns ju flera olika beroende på vilket det är, röst, trummor osv...kolla manualen vilken som passar till typen av audio du grejar med. Skulle tro att Solo funkar?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.