Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag har länge funderat på att köpa en ny MIDI klaviatur då min Axiom 25 är lite liten. så att säga.

här om dagen fick jag den briljanta idéen att investera i en workstation.

en Roland Fantom G6 helt enkelt.

jag får både MIDI och en massa ljud. efter som jag ändå behövde fylla på min pluggsamling.

låter detta vettigt eller har jag grävt ner mig i tankarna lite väl mycket och krånglat till det?

vad har du för erfarenheter av Fantom G? är det en vettig investering eller ska jag släppa tankarna och köpa en ren MIDI klaviatur?

jag är lite rädd för att det bara blir en förbannat dyr MIDI klaviatur och att den tillslut bara står där och skräpar.

humm.... 😏

Annons
Postat

Om inte tanken är att göra liveframträdanden, så hade jag inte skaffat en workstation, utan istället köpt ett midiklaviatur och kompletterat ljudsamlingen med nya VSTi för mellanskillnaden.

Själv har jag en kanonbra sampler och en halvbra synt, men jag använder båda enbart som klaviaturer, eftersom jag har mycket fler och bättre ljud i diverse ljudbibliotek i datorn.

Postat

ja live lär det inte bli. inte det närmaste året i alla fall.

jag får ta och slänga ihop en kundvagn med mjukvara och klaviatur och se vad jag kommer upp i.

får prioritera bland mjukvaru instrumenten.

men på andra sidan är det alltid roligare med hårdvara. knappar att trycka på och potar att vrida på. ☺️

sadomachine (oregistrerad)
Postat

Jag använder tyvärr min Roland Fantom X6 som Midiklaviatur idag.... lite tragiskt men det finns ju så månha roliga VSTi där ute.

Däremot tycker jag gott att du kan leta efter en hårdvarusynth som du kan använda som klaviatur men kanske inte en dyr workstation.

Finns ju massot av äldre roliga synthar för småpengar.

http://vend.se/ad.php?72986T.ex eller : http://vend.se/ad.php?72313

Postat

ja men precis. det är ju lite det jag är rädd för. att man slänger ut över 20000 och så blir den bara använd som en MIDIklaviatur.

men jag ska sadla om i tankarna kring detta och se hur det slutar.

något måste göras. i alla fall på klaviatur biten.

Postat

Köp ett bra midiklaviatur så kan du komplettera med de mjuk- eller hårdvarusyntar du hittar med tiden.

Det finns ju många bra modulsyntar utan klaviatur, det spar både plats och pengar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.