JohnRick Postat 15 augusti 2011 Postat 15 augusti 2011 http://www.cakewalk.com/Support/kb/reader.aspx/2007013250
Vallhagen Postat 16 augusti 2011 Postat 16 augusti 2011 Häpp 🙂 Tankat hem och provat? Känns det som nån skillnad? tjing
Krokodilen Postat 18 augusti 2011 Postat 18 augusti 2011 Kör med X1c. Med mina små projekt märks det ingen större skillnad fast något snabbare laddtider tycker jag nog att det är och Sonar känns mera snärtigt. Någon med stora projekt att ladda som kan testa? Annars har mitt X1 varit stabilt från dag 1. Lite ny grafik bl.a stepsequnesern och smidigare hantering av snabbgruppering av spår. X1c är nog så som X1 borde sett ut och fungerat från början. De riktiga uppdateringarna kommer nog att heta X2 skulle jag tro. K
DanceMannen Postat 19 augusti 2011 Postat 19 augusti 2011 Också hämtat hem den och kört lite grann. Klockrent. Snabbare laddtider. Gillar även nya UI på stepsequencern och loop construction. X1 är för mig den bästa uppdateringen som skett;)
JohnRick Postat 19 augusti 2011 Trådstartare Postat 19 augusti 2011 Jag har inte gått på detaljnivå ännu. Gillar dock att man nu kan gruppera bussarna också.
Vallhagen Postat 28 augusti 2011 Postat 28 augusti 2011 (redigerat) Jahaja... Jag startar ingen egen tråd utan spinner på här. Jag köpte/uppgraderade till X1 för ett par månader sedan, men har pga extrem lågproduktivitet inte brytt mig om att tanka hem/installera förrän precis idag. Men nu har det skett; Bye 8.5, lets go for X1C tänkte jag... Jag valde efter visst grubbel att installera 32-bitarsversionen, det blev för meckigt att gå över till 64 bitar, märkte jag, när jag bytte dator härom sistens. Smärtfritt? Fan heller. So far: Jag öppnar X1C och ett relativt nytt projekt med bara audio. Klickar runt lite, mest för att komma in i den nya layouten. Men det verkar ju funka. Prövar att ändra "color scheme" (Edit->preferences->Customization->Colors)enligt mitt gamla enkla tänk: Svart text på grön bakgrund för audio, svart text på gul bakgrund för midi. Alltså "Audio/midi track name background/text". Detta både i "Consol view" och "Track view". Om det funkar? Nej. Resultatet blev svart på grått i track view. Provar att ladda ett tyngre projekt (egentligen inget konstigt; 20-30 audiospår, 4 VSTi-instrument, hyfsat med pluggar men bara välbeprövade dito) från 8.5. Drar lite i spakarna och avslutar Sonar. Då kraschar hela skiten. "SONARPDR.EXE har slutat fungera" Jag öppnar samma projekt i 8.5 och det rullar som det ska. Felet är konsekvent, jag har (förstås) startat om 5 gånger osv. Däremot har jag INTE installerat om hela X1. Ännu. Fan fan. *** Tips någon? Ja, jag kör Sonar som administratör. Ja, det "ska" gå att ha både 8.5 och X1 installerade på samma maskin, right... Edit: Det ska nämnas: Hyfsat ny dator med Win7 Home pro 64 bitar Redigerat 28 augusti 2011 av Vallhagen
Die Hard (oregistrerad) Postat 28 augusti 2011 Postat 28 augusti 2011 Såg att de hade crossgrade på deras hemsida till 31 aug men hittar inget sånt här i Sverige? 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.