cotte00 (oregistrerad) Postat 15 februari 2005 Dela Postat 15 februari 2005 LÅTNAMN: Slip ARTIST/GRUPP: Hybo Productions GENRE: Pop/Rock LÅTLÄNGD: 4:49 KOMPOSITÖR: Hans Fredholm PRODUCENT: - EV. MEDVERKANDE: Fredrik oh Alex. INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 3:23 STATUS: Ganska Färdig LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag något ord om vår produktion, alltid kul att höra.. Bra eller dålig kritik.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 15 februari 2005 Dela Postat 15 februari 2005 Det här låter bra. Snygg låt. 1. Sänk Hi-haten och panorera den inte så hårt. Lät väldigt konstigt. 2. Sången måste fram mera. Höj den lite. Den här kommer spelas några gånger här 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 16 februari 2005 Dela Postat 16 februari 2005 Jodå inte så illa. Lite orginellt trots att det inledningsvis kändes lite "hört det förr" Lite vasst bitvis. Specellt på refrängen, det distar nästan i diskanten. Mer botten? Låten är bra. Produktionen helt okej. pilla lite mer med mixen bara. Är den mastrad? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 16 februari 2005 Dela Postat 16 februari 2005 Bra låt. Helt ok mix. Bastrumman? Var är den? Ta fram den. Saknar den i dom dragigare partierna. Pukorna lite bumliga hos mig ibland. Cymbalerna lite starka. Hur har ni spelat in? Skulle nog inte skada att eqa bort 500-800hz i överhänget om det går. Hihaten kanske lite väl mycket panorerad som nån säger.. Men det är en smaksak. Man hör autotunern ibland. Hur pass bra sjunger han? Går det minska på hastigheten i autotunern utan att det ballar ur? Kanske lägga om ett par sångfraser? Annars är sången skitbra. Testa att panorera ut körerna mer. Det skulle nog lyfta. Dendäringa distade sologitarren är faktiskt snygg ibland, men det känns som lite för mycket av det goda. Börja med att ta bort alla fills som ligger ihop med sången, dom är meningslösa. Dubba den halvmuteade elgitarren och lägg i höger. ÖVerlag så känns allting lite snedpanorerat. För mycket saker (med mid) i vänster kanal så det känns väldigt tomt i höger. En del övergångar känns lite halvskumma. Man blir inte riktigt övertygad. Hur ni ska lösa det vet jag inte. Det är kanske där sologitarren ska ha mer plats.. och mindre i verserna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 16 februari 2005 Dela Postat 16 februari 2005 (redigerat) 4+ 😳 Hihtsen ligger i fel lur för mig. (NEJ inget felinställt här ) Den ligger i höger. IOFS kan den ju ligga HÖ om det är en HÖ Hänt trummis som spelar 🙂 Annars: Kalas prod Gott flås i mixen Skön sång (Lite mer volym kanske) Bra balans mellan vers/refr 4+ 😎 EDIT: Tori Spelling va framme Redigerat 16 februari 2005 av Twilight_Zound Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 16 februari 2005 Dela Postat 16 februari 2005 (redigerat) Hej! 1. Saknar närhet i sången på vers... 2. Tråkiga trummor, håller med föregående inget botten i baskaggen, alderles för "bred" trumbild. 3. Saknar ljup i ljudbilden på ref. 4. vad händer på 3:38 ?? om det skall vara cynkoper så kommer de för sent i takten. 5. Även auto-tunern på 4:00-4:06 "Reach out your hand, cause I wont let you..." är lite väldigt tydlig. Tycker att gitarr-slingan-melodin i början skall återkomma fler gånger i låten. Annars är det POP rakt ut i tagnetbordet!! Keep it up!! Edit: engelskan är inte så bra.. Redigerat 16 februari 2005 av sounden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bassman Postat 16 februari 2005 Dela Postat 16 februari 2005 Hihtsen ligger i fel lur för mig. (NEJ inget felinställt här 😆 )Den ligger i höger. IOFS kan den ju ligga HÖ om det är en HÖ Hänt trummis som spelar 😮 Inget konstigt enligt min mening. Jag mixar nästan alltid hihaten till höger, för jag tänker mig att jag sitter framför en scen och lyssnar på ett band. Då sitter jag ju alltid framför trummisen och får på så vis hihaten på min högra sida, såvida han inte spelar på "fel" håll. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 16 februari 2005 Dela Postat 16 februari 2005 Aaaaaa... Så kan man ju oxå tänka... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cotte00 (oregistrerad) Postat 16 februari 2005 Dela Postat 16 februari 2005 Tack alla goa mäniskor.. Sångaren går inte att fixa till, för det är jag.. 🙂 Ska försöka göra bättre ändå.. Kul att höra vad ni som lyssnar på mixen tycker.. Någon pratade om en synkop som inte var det.. Sant, men meningen är att markera en sextondel som jag tycker är tuff.. 🙂 MVH Hans Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claesson Postat 16 februari 2005 Dela Postat 16 februari 2005 Bra musikaliskt, inte mycket att klaga på.. Grym början, fick nästan lite stånd där ett tag och trodde jag hade hittat en ny stimulans till min känsliga hjärnbalk. Men va fan händer i refrängen? Är du kär eller vad är felet.. 🙂 Ta inte illa upp nu, tror inte du gör det heller.. men ärligt, lite för poppigt och smörigt. Synd att förstöra ett så skönt riff.. Keep up the good work anyway, så kanske du kan bli en flick idol.. 🙂 ..Rob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claesson Postat 16 februari 2005 Dela Postat 16 februari 2005 He he.. Jag är rätt grym ibland.. ta det inte på för mycket allvar, nu va.. Puss och kram.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cotte00 (oregistrerad) Postat 16 februari 2005 Dela Postat 16 februari 2005 He he.. Jag är rätt grym ibland.. ta det inte på för mycket allvar, nu va.. Puss och kram.. Det är lugnt.. 🙂 Uppskattar ärlighet.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.