henk2055 Postat 14 augusti 2011 Postat 14 augusti 2011 (redigerat) Tjena! Vi spelar in en platta med bandet och börjar närma oss mixningsstadiet, och jag bara undrar vilka som är dom bästa sätten att föra över mixerinställningarna mellan låtarna? Säg att man gör en mix på en låt så kopierar man hela rasket till alla andra projekt. Sedan får man väl förstås finslipa lite på varje låt. Det enda jag har hittat är "Save Channel Strip Settings", men det känns väldigt hjärndött och tidsödande att hålla på så för varje enskild kanal på varje låt, plus att den inte får med panorering och nivån på regeln. Så jag håller tummarna för att det finns något smart sätt att lösa detta på som jag inte vet om än! Tips emottas tacksamt! Redigerat 14 augusti 2011 av henk2055
technic Postat 14 augusti 2011 Postat 14 augusti 2011 Du kan ha båda projekten öppna samtidigt och sedan använda copy channel strip och paste channel strip. Tar lite tid men pan och volym hänger med
henk2055 Postat 14 augusti 2011 Trådstartare Postat 14 augusti 2011 Du kan ha båda projekten öppna samtidigt och sedan använda copy channel strip och paste channel strip. Tar lite tid men pan och volym hänger med Ja det funkar, men med 10 project á ca 30 spår styck så blir det ett väldigt terapiarbete, och det är det jag försöker undvika 🙂
Polder Postat 16 augusti 2011 Postat 16 augusti 2011 Finns nog inget bra sätt. Hoppas de löser det i nästa version (som alltid... ). Är det alltid exakt samma spår i varje projekt? Alltså upplägg? Iså fall skulle jag har gjort en template och importerad spåren i. Men jag har ingen aning om hur dina projekt ser ut... cmd+alt+c -> cmd+alt+v är nog det du letar efter, om det inte går att skriva något applescript eller liknande =)
iGnu Postat 16 augusti 2011 Postat 16 augusti 2011 http://documentation.apple.com/en/logicpro/usermanual/index.html#chapter=7%26section=6%26tasks=true http://en.wikiaudio.org/Logic:_Import_track_content_and_parameters_from_other_sessions
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.