Jump to content
Annons

Forumets Bästa Låt!


Mossman

Recommended Posts

Annons
  • Svar 101
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Tack för att man fick komma med här bland förslagen. Kul att någon gillar det man gör.

Själv vill jag lägga en liten röst på Karls låt "Grace" https://www.studio.se/index.php?showtopic...t=0entry80365

Grymt personlig röst och snygg låt. Kan behöva lite mer jobb på själva produktionen, men jag gillar Karls grejor skarpt. Tyvärr har han tydligen tagit bort länken till själva låten. Hoppas den kommer tillbaks... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Cryo - What goes up, Cryo & Checkpoint Charlie - 00010010, Veteranernas jullåt Är favoriter hos mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan tvekan:

Culloden - Progress of liberty!

Och eftersom den är borttagen så får jag väl nominera Living breathing heavy metal" av samma kompositör!

Culloden vart är du??? Jag behöver en dos av dina galeskaper!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tråd! Det bästa man lyssnat på är oftast det senare, ska därför försöka blicka tillbaka.

En låt som jag tycker är grymt bra är Out there somewhere med Damn Sunday Drivers. Den har snurrat mycket. Proffsklass!

Hereafter förståss. Grahn gjorde en liten finstämd "Visa från berget", som jag tyckte var fin. Loverslane´s Paperwiev i akustisk version var skarp. Robc och "Red" gillade jag så mycket så jag har lyssnat mig less...

Reidar Gråter av Demoniqus gav ordet "knarkpudel" ett ansikte...

Äsch, börjar man så är man torsk, det har gjorts så mycket grymt bra, precis som Nattvaktaren så klokt säger:

"Du är bäst!"

"Nej DU är bäst!"

Link to comment
Dela på andra sajter

David

Ja, den är faktiskt så jävla bra så man kroknar... 😆

Jag snor din kommentar men det gäller faktiskt en annan låt som jag hörde nyss...

bassman:s The world still goes around är ta me fan det bästa och smakfulla

jag har hört på forumet och hörde den först idag trots att denvar postad för snart ett år sedan...men smaken är som.....

lyssna och njut 😆😆

The world still goes around

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

En låt som jag tycker är grymt bra är Out there somewhere med Damn Sunday Drivers. Den har snurrat mycket. Proffsklass!

Å fanken, så du gillar den. Härligt. Synd att de flesta i bandet inte vill att vi spelar den mera för den är för poppig 😉

Finns den nåstans för lyssning??

Link to comment
Dela på andra sajter

En låt som jag tycker är grymt bra är Out there somewhere med Damn Sunday Drivers. Den har snurrat mycket. Proffsklass!

Å fanken, så du gillar den. Härligt. Synd att de flesta i bandet inte vill att vi spelar den mera för den är för poppig 😉

Finns den nåstans för lyssning??

Jag kan ta och ladda upp den temperärt så länge. Jag återkommer..... Eller, jag tar fanken och lägger den på vår hemsida fastän de i bandet inte vill det. Efter allt, jag är ju webmastern 😉

Jag lägger till länken här snart. Men, så ni vet så är det inte enormt bra ljud.

MvH Rickard Gerthsson

Link to comment
Dela på andra sajter

En låt som jag tycker är grymt bra är Out there somewhere med Damn Sunday Drivers. Den har snurrat mycket. Proffsklass!

Å fanken, så du gillar den. Härligt. Synd att de flesta i bandet inte vill att vi spelar den mera för den är för poppig 😉

Finns den nåstans för lyssning??

Jag kan ta och ladda upp den temperärt så länge. Jag återkommer..... Eller, jag tar fanken och lägger den på vår hemsida fastän de i bandet inte vill det. Efter allt, jag är ju webmastern 😉

Jag lägger till länken här snart. Men, så ni vet så är det inte enormt bra ljud.

MvH Rickard Gerthsson

Thanks =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Damn Sunday Drivers - Out There, Somewhere

ogg

mp3

Och så måste jag säga att detta var det första jag spelade in (3 år sedan snart) med riktigt billiga sm58 kopior. Men men...

MvH Rickard Gerthsson

Edit: Förresten, postade jag verkligen denna på forumet?

Redigerat av punkrockdude
Link to comment
Dela på andra sajter

Damn Sunday Drivers - Out There, Somewhere

ogg

mp3

Och så måste jag säga att detta var det första jag spelade in (3 år sedan snart) med riktigt billiga sm58 kopior. Men men...

MvH Rickard Gerthsson

Du utser din egen låt som bästa låt på forumet? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Damn Sunday Drivers - Out There, Somewhere

ogg

mp3

Och så måste jag säga att detta var det första jag spelade in (3 år sedan snart) med riktigt billiga sm58 kopior. Men men...

MvH Rickard Gerthsson

Du utser din egen låt som bästa låt på forumet? 😄

Vadå får man inte rösta på sig själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Damn Sunday Drivers - Out There, Somewhere

ogg

mp3

Och så måste jag säga att detta var det första jag spelade in (3 år sedan snart) med riktigt billiga sm58 kopior. Men men...

MvH Rickard Gerthsson

Du utser din egen låt som bästa låt på forumet? 😄

Om man är nöjd med sin låt är det väl inget fel att nominera den? 😄 Nån gång måste man ju få vara stolt över sitt material!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du utser din egen låt som bästa låt på forumet?

Japp, det är världens bästa låt 😄

Skojj att du ändrade från "Jag röstar inte på min låt" till "Japp, det är världens bästa låt"

En eloge! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Samma Kaliber - Provocation of Mr Grahn (Muffin)

2. Danny Cort - Eddie vs. Maestro

3. Dedacia - Muscle Man

4. Hackeman - Ritsch Ratsch

5. Hammagrella - Ping-Pong Song

Strax nedanför Topp 5 hamnar t.ex. djonas - 10-ackordslåten och InfiniteBeat-versionen på Olsberg-låten...

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela på andra sajter

Röstar på alla Nekos låtar för han e bara sååå gullig  😄

Det är bara för att vi gjorde en ihop, men inte öppet vågade rösta på dig själv. 😄

Hahaha naj naj. Se det snarare som en internet flört 😆

du är väl redan upptagen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Röstar på alla Nekos låtar för han e bara sååå gullig  😄

Det är bara för att vi gjorde en ihop, men inte öppet vågade rösta på dig själv. 😄

Hahaha naj naj. Se det snarare som en internet flört 😆

du är väl redan upptagen?

Det är väl Neko också =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Röstar på alla Nekos låtar för han e bara sååå gullig  🙂

Det är bara för att vi gjorde en ihop, men inte öppet vågade rösta på dig själv. 🙂

Hahaha naj naj. Se det snarare som en internet flört 😉

du är väl redan upptagen?

Det är väl Neko också =)

Shhhh, frugan kanske ser 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm "bäst"...

Nä men en låt som jag tyckte var riktigt bra var "Abba Fader" som nån kristen musiker länkade in för ett ögonblick och sen tog bort....

Jullelåten häromdan är också en fovvo....

Åh tack.. det var min låt du tyckte var bäst.. 🙂 Lägger ut den så nadra kan få höra. http://www.gavle.to/~anders.myrli/musik/abbafader.mp3

//AEM

Redigerat av Myrli
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm "bäst"...

Nä men en låt som jag tyckte var riktigt bra var "Abba Fader" som nån kristen musiker länkade in för ett ögonblick och sen tog bort....

Jullelåten häromdan är också en fovvo....

Åh tack.. det var min låt du tyckte var bäst.. 🙂 Lägger ut den så nadra kan få höra. http://www.gavle.to/~anders.myrli/musik/abbafader.mp3

//AEM

Låter väldigt tjysst. Inspelad i "riktig" studio?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm "bäst"...

Nä men en låt som jag tyckte var riktigt bra var "Abba Fader" som nån kristen musiker länkade in för ett ögonblick och sen tog bort....

Jullelåten häromdan är också en fovvo....

Åh tack.. det var min låt du tyckte var bäst.. 🙂 Lägger ut den så nadra kan få höra. http://www.gavle.to/~anders.myrli/musik/abbafader.mp3

//AEM

Låter väldigt tjysst. Inspelad i "riktig" studio?

Nope... hema studio a la amatör... 🙂 Men visst låter det bra!

//AEM

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm "bäst"...

Nä men en låt som jag tyckte var riktigt bra var "Abba Fader" som nån kristen musiker länkade in för ett ögonblick och sen tog bort....

Jullelåten häromdan är också en fovvo....

Åh tack.. det var min låt du tyckte var bäst.. 🙂 Lägger ut den så nadra kan få höra. http://www.gavle.to/~anders.myrli/musik/abbafader.mp3

//AEM

Låter väldigt tjysst. Inspelad i "riktig" studio?

Nope... hema studio a la amatör... 🙂 Men visst låter det bra!

//AEM

Ja, det gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...