Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Du kan ha x antal olika outputs men om du har ett basic ljudkort har du antagligen 2 dvs vänster-höger (1-2).

Du kan sätta pluggar på outputen och då kommer det på ALLT som är "kopplat dit" men då kan du i stället leda säg alla gitarrerna till en bus och sedan lägga alla pluggar på den bussen som

sedan går vidare till output 1-2.

Detta är ett bra sätt att spara datorkraft på.

Var svaret bra nog? 😉

Postat

Nu kan jag inte cubase men mer eller mindre ja 😄

inga problem, jag blir alldeles upprymd av att vara till hjälp ;P

Folk har tjötat att logic är skit bra hit och dit.

visst vad jag har fattat, så finns det en del funktioner som knäcker cubase.

men och andra sidan tror jag att cubase verkar vara mer profesionellare än Logic.

Problemet med logic är designen, jag är inte van vi den. den e trång på alla sätt.

Men det e upp till var och en. har man börjat med en program och lärt sig det bra, så får man för sig

att det inte finns något bättre

• 2 veckor senare...
Postat
men och andra sidan tror jag att cubase verkar vara mer profesionellare än Logic.
Det där orkar jag inte knappt kommentera. Jag säger bara att du har fel. Cubase har sina fördelar, Logic har sina fördelar och inget av dem är mindre professionellt. Att vara proffs sitter inte i vilken DAW som används.
Logic börjar ta över marknaden nu faktiskt
Börjat? 😳

Logic slogs med ProTools om att vara herre på täppan redan på 90-talet.

Det var lite av poängen när Apple köpte Emagic 2002, inte bara att göra programmet bättre utan också att lägga ner Windowsversionen så stora studios som körde Logic garanterat gick över till Mac.

Postat

Det där orkar jag inte knappt kommentera. Jag säger bara att du har fel. Cubase har sina fördelar, Logic har sina fördelar och inget av dem är mindre professionellt. Att vara proffs sitter inte i vilken DAW som används.

Börjat? 😳

Logic slogs med ProTools om att vara herre på täppan redan på 90-talet.

Det var lite av poängen när Apple köpte Emagic 2002, inte bara att göra programmet bättre utan också att lägga ner Windowsversionen så stora studios som körde Logic garanterat gick över till Mac.

Jaha det visste jag inte.

Men de större studiorna använder väl oftast Pro Tools?

Postat (redigerat)

Ptja, Pro Tools har varit så gott som branschstandard i större studios. Men för länge sedan var det inte ovanligt att man hade fler DAW:s då Logic, Cubase etc. var bättre på MIDI-hantering och Pro Tools var bättre på audiohantering.

Men de senaste 12 åren har det hänt mycket. Pro Tools har utmärkt MIDI-stöd/fina mjukvaruinstrument och Cubase/Logic/Sonar etc. sköter audio perfekt så många kör på Logic helt och hållet.

Så val av DAW 2011 är ganska oviktigt. Det handlar mest om hur programmet passar ens intuition så att man jobbar så bra som möjligt och får mest gjort. Trådskaparen är van vid Cubase uppbyggnad och har svårare att ta till sig fönstren/arbetssättet i Logic.

Redigerat av Linus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.