MaxGalax Postat 11 augusti 2011 Postat 11 augusti 2011 Hej! Jag har den senaste tiden letat efter ett bra midi masterkeyboard med många assignbara rattar och faders, och med användbara funktioner i Logic, Reason och Ableton live. De två jag har fastnat för är Akai MPK och Novation sl mkII. Dom verkar ha många liknande funktioner, dock har MPK'n en väldigt trevlig arpeggiator bl.a, och det finns säkert andra finesser hos Novations. Är det någon som har erfarenhet av någon utav dessa keyboards, som kan tipsa om fördelar och nackdelar hos de båda? Eller kanske tips på liknande klaviatur? Väldigt tacksam för alla tips!
duke89 Postat 7 mars 2012 Postat 7 mars 2012 Bättre sent än aldrig 🙂 Akai MPK har en gedigen konstruktion och bra bygg kvalitet men tangenterna är väldigt hårda och okänsliga, mer åt pianohållet. Novation gör i övrigt mycket skit men Novation sl Mk II är bland de bästa de har tillverkat. Jag har testat de flesta MIDI- controllers på marknaden idag och det mesta är billigt Kina-tillverkat skit! Dock så fann jag att sl MK II håller bäst kvalitet och funktion av dagens MIDI-controllers. Sköna tangenter med aftertouch med liknande känsla som Nordlead 2x. Många rattar och faders med bra kvalitet och mycket dålda finesser.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.