Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan.

Dagens problem lyder....:

Jag har kopplat in min midi-keyboard och det spelar för fulla muggar som det ska....

Men när jag ska spela in så gör han inte det, lägger altså inte ut toner eller nått.

Jag kör cubase 5.

Tacksam för svar. / Robban

Annons
Postat

Nu har du postat i lite fel avdelning, men sånt händer. Jag kan iofs varken Cubase eller FL Studio, men jag kan nog ge lite allmänna råd.

Kanske behöver du tala om för programmet att du har kopplat till ett midi-interface? Kolla "preferences" eller motsvarande. Jag tror inte att det är någon komplicerad inställning, det brukar vara enkelt.

En annan grej: Har du keyboarden ikopplad och påslagen när du startar programmet?

Postat

Hej. Jag hade en vän hos mig som löste problemet, vet faktiskt inte vad felet var men nu går det i alla fall. 🙂

Tack för svar. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.