Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, Linus här.

Har nog lagt in en post här tidigare för länge sedan men hittar den inte nu.

Jag söker folk som är lika glad i musik och muscicerande som jag själv är. Har inte spelat i något riktigt "band" på säkert 10 år men saknar det något enormt.

Saknar du också spelkamrater, hör av dig! Jag bor i Hovmantorp, Lessebo Kommun, Kronobergs Län (en bit utanför Växjö kan man säga) och hoppas det finns folk i trakterna som har möjlighet att träffas kanske 1 gång i veckan, alternativt varannan för att lira goa låtar, jamma, osv...

Jag har spelat elgitarr i sedan jag var 15 år, och piano/keyboards sedan jag var 12 år, sedan kan jag ta basen också. Dock har jag inte lirat aktivt sedan gymnasieåldern, så jag kan vara lite ringrostig haha :-P

För ett par år sedan skulle jag säga att jag främst spelade elgitarr, idag har väl mixandet & studion varit mitt "huvudinstrument" men saknar som sagt instrument-lekandet.

Jag gillar många stilar, Rock, Soul, Funk, Fusion, Metal, Westcoast-slick-pop, Sålänge vi inte ägnar oss åt bara jazz eller emo-pop så är jag glad 😉

Gillar även att lira stilar som gränsar till olika, en riktigt bra trevlig blandning är pop & melodiös metal.

Ett par olika band/artister i blandade stilar som jag gillar:

Toto, Queen, Whitesnake, Jorn, Dio, Withing Temptation, Salem al Fakir, Rainbow, Taylor Swift (suprise? =), Gotthard, Michael McDonald, Tower of Power, Stevie Wonder, Chicago

Någon intresserad att utbyta musikaliska fraser i gemensam träff med instrument i handen?

Mvh

Linus "limpan" Söderholm

• 5 månader senare...
Annons
sadomachine (oregistrerad)
Postat

Nädå, men alla vi Växjöbor lirar ju redan i minst ett band.....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.