Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Efter flera dagars intensiv takida debatt så behövde jag rensa min hjärna. Så jag satte mig idag i mitt underbara kök och tog fram min bärbara data, usb keyboard, mic osv Och bara lät min hjärna ta över det hela. Och resultatet är väll kanske det mest förvirrande jag någonsin skapat. Men jag tänkte att jag skulle dela med mig, så nu har ni chansen att höra hur ett stycke dans musik från ett kök i skåne låter sensommaren 2011,

Och nu har ju ni också chansen att ge mig lite kritik.

http://soundcloud.com/henber77/sets/henber77-colors-of-my-mind-1/

mvh

sov gott

Annons
Postat (redigerat)

Denna tråd kommer att bli flyttad.

... till låtavdelningen.

🙂

Ok det blev nog lite fel 🙂 tråden jag posta i

Redigerat av Henber77
Postat

Jag blev lite rädd. Tyckte det lät olycksbådande. Ska lugna nerverna med en knäppkorv nu å gå lägga bakom röven på tanten. Nu törs jag inte vara uppe själv längre. Snavka om kolmörker ute...😕

oakleaf (oregistrerad)
Postat

Det haer later som att det aer ett gaeng snubbar med Down Syndrom pa tjack som knapat ihop. Man blir bara foerbannad och jag undrar hur laenge man far sitta pa kaaken om man sjaelv tar tjack.

😉

Nej men allvarligt sa aer inte det haer riktigt min grej. Kaenns tomt och det saknar liksom sjael pa nagot saett. Ljuden aer vael i och foer sig ok men det lyfter inte foer mig och det kaenns lite spretigt med vissa effekter. Mixen i sig kaenns lite obalanserad och det skulle behoevas lite EQ sa man far lite sepration. Kicken kaenns odefinierad, och basen drunknar lite tycker jag.

Nu har du ju gjort denna i koeket och det aer nog svart att skruva ljud daer. Dock sa tror jag att om du utvecklar saker och ting sa kan det bli coolt, lite annorlunda liksom. Rock pa bara.

Postat

Det haer later som att det aer ett gaeng snubbar med Down Syndrom pa tjack som knapat ihop. Man blir bara foerbannad och jag undrar hur laenge man far sitta pa kaaken om man sjaelv tar tjack.

😉

Nej men allvarligt sa aer inte det haer riktigt min grej. Kaenns tomt och det saknar liksom sjael pa nagot saett. Ljuden aer vael i och foer sig ok men det lyfter inte foer mig och det kaenns lite spretigt med vissa effekter. Mixen i sig kaenns lite obalanserad och det skulle behoevas lite EQ sa man far lite sepration. Kicken kaenns odefinierad, och basen drunknar lite tycker jag.

Nu har du ju gjort denna i koeket och det aer nog svart att skruva ljud daer. Dock sa tror jag att om du utvecklar saker och ting sa kan det bli coolt, lite annorlunda liksom. Rock pa bara.

Haha

Tack för tipsen 🙂

Det gick alldeles för fort när jag gjorde låten 🙂

mvh

Postat

Jag blev lite rädd. Tyckte det lät olycksbådande. Ska lugna nerverna med en knäppkorv nu å gå lägga bakom röven på tanten. Nu törs jag inte vara uppe själv längre. Snavka om kolmörker ute...😕

Det var ju inte alls bra, att du blir rädd så lätt. Ta det lugnt med korven och tanten

Postat

😉

Kolla in mina andra låtar på soundcloud om du gillar rock 🙂

Postat

Låt oss bena ut vad vi har här. Vi har att göra med ett musikaliskt stycke omfattande fem delar kan man säga, i sann klassisk anda. Del I är en percussiv passage som ger en pingpongupplevelse i form av något rassel, del II är min favoritdel och tankarna för mig bitvis in på John Foxx. Denna del startar vid 0:28, men håller tyvärr bara på i en halvminut och vad värre är: för att sedan aldrig vända åter - tår i ögat! Detta är något att ta fasta på. Låt gärna denna passage återvända någon gång åtminstone. Del III är då vi stiftar bekantskap med sångaren bakom detta alster. Han bjuder på någon slags pratsång som jag förstår i sammanhanget med tanke på vad som vill förmedlas. Dock är det ett megadelay involverat, varför en del av tydligheten i den vackra stämman går förlorad. Jag uppfattar också denna del som en aning lång, antagligen beroende på megadelayet. Väljer man en sådan effekt någonstans i en låt, där det dessutom i övrigt är rätt avskalat instrumentalt sett så bör inte passagen vara 1:06 lång. Vid 2:04 händer grejer för då kommer det fränaste ljudet in och detta är del IV. Det är en syntetisator och förmodligen densamma som bland andra Arvid Tuba använt på en hel del obskyrt han släppt på analog kompaktkassett. Vad just denna synth heter vore roligt att veta. Trummorna är lite dova och vad som sjungs i en passage här är lite svårt att urskilja, öka volymen på det något bara? Särskilt denna passage blir lite lång, men det kanske är avsaknaden av del II som gör detta mer framträdande? Del V är en direkt fortsättning på del IV vad gäller instrumentval. Allt klingar av och klingar bort. Resenären har landat efter sin molnfärd och recensenten tackar för sig!

• Gilla 1
Postat

Låt oss bena ut vad vi har här. Vi har att göra med ett musikaliskt stycke omfattande fem delar kan man säga, i sann klassisk anda. Del I är en percussiv passage som ger en pingpongupplevelse i form av något rassel, del II är min favoritdel och tankarna för mig bitvis in på John Foxx. Denna del startar vid 0:28, men håller tyvärr bara på i en halvminut och vad värre är: för att sedan aldrig vända åter - tår i ögat! Detta är något att ta fasta på. Låt gärna denna passage återvända någon gång åtminstone. Del III är då vi stiftar bekantskap med sångaren bakom detta alster. Han bjuder på någon slags pratsång som jag förstår i sammanhanget med tanke på vad som vill förmedlas. Dock är det ett megadelay involverat, varför en del av tydligheten i den vackra stämman går förlorad. Jag uppfattar också denna del som en aning lång, antagligen beroende på megadelayet. Väljer man en sådan effekt någonstans i en låt, där det dessutom i övrigt är rätt avskalat instrumentalt sett så bör inte passagen vara 1:06 lång. Vid 2:04 händer grejer för då kommer det fränaste ljudet in och detta är del IV. Det är en syntetisator och förmodligen densamma som bland andra Arvid Tuba använt på en hel del obskyrt han släppt på analog kompaktkassett. Vad just denna synth heter vore roligt att veta. Trummorna är lite dova och vad som sjungs i en passage här är lite svårt att urskilja, öka volymen på det något bara? Särskilt denna passage blir lite lång, men det kanske är avsaknaden av del II som gör detta mer framträdande? Del V är en direkt fortsättning på del IV vad gäller instrumentval. Allt klingar av och klingar bort. Resenären har landat efter sin molnfärd och recensenten tackar för sig!

Hej

Tack för att du tog dig tid och lyssnade på låten. Och jag måste säga att jag har aldrig fått en sådan grundlig ärlig analys/recension av något musik stycke jag gjort under min korta karriär. Jag gjorde låten för fort, i ett nytt program. Men jag skall ordna upp låten och tänka på vad du sagt, skall dock på kräftskiva Ikväll. Så fort jag ordnat uppdaterar jag här.

Tack än en gång

Mvh

Postat

Okej..

Musik:

Synthen du hör är något som ska låta som en TB303, fast den är osynkad mot bastrumman... hur man nu lyckas osynka den vet jag inte?

varför lägger du inte upp dina låtar i musikavdelningen?

Postat

Okej..

Musik:

Synthen du hör är något som ska låta som en TB303, fast den är osynkad mot bastrumman... hur man nu lyckas osynka den vet jag inte?

varför lägger du inte upp dina låtar i musikavdelningen?

Hej

Det är inte en tb303 vad är det? och jag har använt unsynk to drum plugin från waves 🙂

Mvh

oakleaf (oregistrerad)
Postat

Kolla in mina andra låtar på soundcloud om du gillar rock 🙂

Fortsaett rocka pa saeger jag! Man hoer att du har kul med grejerna.

Det saknas fortfarande lite melodioes struktur enligt mig, men det aer du som skapar sa du bestaemmer. 🙂 Lek, skoja runt, ha kul och fortsaett soeka i latskrivandet. Du aer pa raett vaeg anser jag. Aer det du som sjunger? Hoer potential haer. Jobba pa tonen och uttalet sa blir det kalas.

Har du postat I'm going insane pa forumet tidigare? Kaenns bekant pa nagot saett.

Postat (redigerat)

Fortsaett rocka pa saeger jag! Man hoer att du har kul med grejerna.

Det saknas fortfarande lite melodioes struktur enligt mig, men det aer du som skapar sa du bestaemmer. 🙂 Lek, skoja runt, ha kul och fortsaett soeka i latskrivandet. Du aer pa raett vaeg anser jag. Aer det du som sjunger? Hoer potential haer. Jobba pa tonen och uttalet sa blir det kalas.

Har du postat I'm going insane pa forumet tidigare? Kaenns bekant pa nagot saett.

Hej

Tack för dom vänliga orden 🙂 och tipsen 🙂

Det är jag som sjunger, och låten im going insane är postad i någon tråd här på forumet. Det är kul med musik, man kan skriva av sig om sina innersta tankar och upplevelser. Det största problemet jag har är att jag måste lära mig vad alla noter osv heter på gitarr, piano , bas. Just dom två låtarna anthem och im going insane och hela dark side om my mind albumet är gjort utan några direkta kunskaper på vad noter osv heter och låter. Den är inspelad med min egen känsla på vad jag tycker låter bra. Skulle någon fråga mig vad låtarna spelas i för noter skalor och allt vad det heter, så skulle jag inte kunna ge ett svar på det. Men har jag spelat en låt en gång glömmer jag det aldrig. Så jag måste träna mycket på det, även om det är tråkigt. Och man kanske borde ta en sång kurs på abf eller vad det heter så man lär sig grunderna 🙂

Edit: det jag ville komma till är att det är säkert pga min brist på kunskap om noter osv gör att melodier osv blir lidande.

Ha det bra

Mvh

Redigerat av Henber77
Postat

Hej.

Låtar som du lägger upp på forumet skall ligga i rätt avdelning; "låtar och filer" / "låtkritik".

Vi gör så här: Lägg upp låten där den skall vara, så kan ngn av oss moderatorer klippa in inläggen i denna tråd med den tråden. Skicka PM eller anmäl när du har grejat din nya tråd.

(jag kan inte flytta denna tråd "rakt av", då låtavdelningen funkar lite annorlunda än övriga avdelningar).

/Bengt

moderator

Postat

Hej.

Låtar som du lägger upp på forumet skall ligga i rätt avdelning; "låtar och filer" / "låtkritik".

Vi gör så här: Lägg upp låten där den skall vara, så kan ngn av oss moderatorer klippa in inläggen i denna tråd med den tråden. Skicka PM eller anmäl när du har grejat din nya tråd.

(jag kan inte flytta denna tråd "rakt av", då låtavdelningen funkar lite annorlunda än övriga avdelningar).

/Bengt

moderator

Absolut, jag pm så fort jag laddat upp på rätt ställe

Mvh

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.