Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena har nyss börjat med Addictive Drums och gillar det skarpt! Men min uppfattning är att cymbalerna kommer försvinner lite och tänkte att de kanske har med panoreringen att göra? Vart brukar man oftast placera cymbaler? Left, Right eller Center?

Annons
Postat (redigerat)

De brukar ligga i overheadkanalerna och är väl i princip panorerade därefter. Det beror på var de är i "rummet".

Finns mer än left, right och center. Allt däremellan är viktigare.

Redigerat av JohnRick
Postat

Det finns olika sätt att se det, trummisens perspektiv eller publikens perspektiv. Vilket man väljer spelar ingen större roll, vad som är väsentligt är vad som finns i den andra kanalen. Om du har något ljud som är framträdande i samma frekvensområde bör du inte panorera dem åt samma håll, för då låter mixen ganska obalanserad.

Postat

Jag vet inte vad man har för alternativ i addictive, men när jag spelar in så använder jag två OH:s i spaced pair + ev. ride och oh-mickar. OH:s har jag aldrig panorerat annat än 100/100. För att placera ride och hat brukar jag lyssna på stereobilden genom OH och låta den avgöra.

Postat

Okej, tack för tipsen. Någon som skulle kunna hjälpa mig med var man panorerar i addictive drums?

Med 'Kit' valt så klickar du på 'E' i höger överkant på bilden med en cymbal. Då hamnar du rätt...

RTFM.... ;-)

Postat

Okej, tack för tipsen. Någon som skulle kunna hjälpa mig med var man panorerar i addictive drums?

Pan-kontrollen sitter precis ovanför level-regeln för varje kanal, precis som det brukar göra typ i alla mixers. Eller missar jag din fråga med flera meter?

• 3 veckor senare...
Postat

Hmm mitt problem är att jag vill panorera en separat cymbal. i mixer finns det bara alternativet overhead. och det är ju för alla.

Trycker man på e-knappen finns det även där en overhead mick man kan panorera med det känns inte som det fungerar heller. Finns det någon möjlighet att göra en egen kanal för t.ex en china cymbal?

Postat

Hmm mitt problem är att jag vill panorera en separat cymbal. i mixer finns det bara alternativet overhead. och det är ju för alla.

Trycker man på e-knappen finns det även där en overhead mick man kan panorera med det känns inte som det fungerar heller. Finns det någon möjlighet att göra en egen kanal för t.ex en china cymbal?

Gå in på edit menyn, sen klickar du på cym 1,2,3 eller ride. Då har du panoreringen uppe till vänster 🙂 Done! Med ratten under styr du nivå skillnaderna mellan cymbalerna. Lycka till 😉

Postat

Det går inte att skapa nya kanaler i Addictive Drums, men om du ser till att panorera cymbalen i både Overhead och Room-kanalerna (uppe till vänster på EDIT-sidan) så ska det funka.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.