Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är på jakt efter en USB-hubb till min iMac. Jag vill helst kunna använda den till det växande antal dongles för Cubase, VSTi osv. Så mina frågor är:

1. Vilka erfarenheter har ni av USB-hubbar?

2. Vilka modeller rekommenderar ni?

3. Kan man använda USB-hubb för säkerhets-dongles. Om ja: är det något man skall tänka på?

Jag har sökt efter svar på detta på forumet, men inte hittat någon lämplig tråd. Om jag missat en sådan, länka gärna!

Annons
Postat (redigerat)

1. God erfarenhet

2. Valfri hub med USB 2.0 Hi-speed och alla portarna är oberoende av varandra. Du vill inte att hela huben varvar ner från 480Mbps till 12Mbps bara för att du anslöt en dongel. En strömförsörjd hub är att föredra om du inte är ute på fält, så slipper du lasta datorn för strömförsörjning av USB-prylarna.

3. Absolut.

Själv kör jag 2 stycken ST Lab-hubbar med 7 portar var.

Den ena för tangentbord+mus+donglar+MIDI-interface+en USB-ansluten synt

Den andra för hårddiskar, USB-minnen etc.

Redigerat av Linus
Postat

Välj en med egen strömförsörjning. Meckigare? Ja. Men du behöver inte tänka på vad du kopplar in på samma sätt.

Sen föreslår jag att du väljer en från ett ner känt varumärke. Det finns andra som är minst lika bra, men det blir lättare att du får en som är bra.

Postat

Jag kör med en billig hub utan egen strömförsörjning från Clas Ohlson, för dongel från Steinberg och Propparna samt tangentbord och mus. Har aldrig haft problem med det.

Postat

Jag har en Logitech 4-ports och en D-link 8-ports hub. Båda med egen strömförsörjning och båda har hittills funkat fint med både e-licenser/syncrosoft och iLok.

Detta är dock med viss reservation, eftersom jag också har en CodeMeter dongel (till Samplitude), som inte vill veta av någon hub, utan den är känsligare och måste sitta i en port direkt i datorn, av någon anledning...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.