Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Behöver lite hjälp här...

Har Köpt ett Motu 828mk3 och jag försöker få ihop med mitt Ableton live, men det fungerar ej.

jag har mina Studiomonitorer kopplade till Main Outs R/L Min midikontroller till MIDI I/O, mitt ljudkort är kopplat till datorn via Firewire. Har installerat senaste drivrutiner för hela köret och försöker sedan assigna kortet via ASIO-drivers till Ableton.

Jag får hör ljud tydligt och klart när jag spelar musik i datorn vanligt via winamp, men så fort jag skall börja producera i ableton så hör jag inget alls, fast än kortet klart och tydligt står som Asio driver i Ableton där jag har satt rätt installningar på både ljudkort och musikprogram för olika I/O's.

HJÄLP NÅGON SNÄLLA! 😄:D

Annons
Postat (redigerat)

Klicka upp I/O i Lives Session View. Vilken utgång har du valt på masterkanalen i Live?

Har du stängt ner Winamp och andra program som kan tänkas adressera ljudkortet - innan du startar Live?

Redigerat av Linus
Postat

Lyckades fixa problemet, jag var tvungen att ändra vissa saker med drivrutinerna och sedan be om speciella anvisningar av supporten, men det löste sig... Riktigt dåligt av Motu att inte inkludera sådant i installations skivan, men annars är kortet super.

Tack för hjälpen ändå 🙂

Postat
Riktigt dåligt av Motu att inte inkludera sådant i installations skivan, men annars är kortet super.
Varför använder du skivan när den innehåller gamla drivrutiner och det finns nyare att ladda hem från MOTU?

Du får gärna berätta vad som krävde anvisningar, eftersom jag (och säkert många andra) kör både MOTU-kort och Live utan problem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.