Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

... funkar utmärkt som vispar om du bara ska göra några korta såna inlägg.

Ska du ha en spelning kanske det är bäst att ha med flera paket eller helst köpa riktiga...

La Torre, Kungsörnen, Barilla och Combino har jag provat.

Kungsörnens extra tunna var bäst följt av Combino.

La Torre var lite stumma i ljudet som bildades.

• Gilla 1
Annons
Postat

"Bandspagetti" har man ju hört talas om men det här är ju löjligt... 😄

• Gilla 1
Postat

Copy/pasta är kanske också någonting som kan... 😕

Äsch 😑

😛

• Gilla 2
Postat

Mmm, men man får akta sig så man inte värmer upp för mycket med dem, blir så grötigt i mellanregistret då.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Överkokt så blir det bara så sladdrigt. 😄

Postat (redigerat)

Mmm, men man får akta sig så man inte värmer upp för mycket med dem, blir så grötigt i mellanregistret då.

Wo wo wo WO!

Pratar du om "hot" eller "cold" här nu? 😕 "Hot" borde det ju rimligtvis vara.

Överkokt så blir det bara så sladdrigt. 😄

"Överkokt" är fel ord. "Analogt" heter det 😑 (Jag lärde mig det i CD vs LP"-tråden) 😉

😛

Vänligen,

CHAE - som aldrig någonsin har använt en Studer...bara Revox B77 😑

Redigerat av CHAE
Postat

"Bandspagetti" har man ju hört talas om

Finns det rak sådan?

Jag tror inte mycket på det ändå.

Det är just att den är extra tunn och fin som ger det bästa ljudet.

Det är en konst att kunna spela med sådana utan att de går av.

Ibland får jag för mig att du inte är seriös.

😐

Postat

... och när man vill spela en virvel tar man fram makaronpaketet?

Jag har mitt fasttejpat runt ena låret med den där tidningen.... GAFFA.

Postat

Jag hörde om ett band som brukade ha en person som alltid satt vid ett bord på scenen och käkade glass. Kanske fungerar med pasta också...?

Eller så kan man hälla ut en omgång nykokt pasta över mixerbordet så att teknikern inte ser reglarna och knapparna! Då får man mixa lite på måfå, kan bli hur bra som helst! Basavskärning på elbasen och massor med härligt mellanregister på saxofonen! Och så kan man koppla in en kompressor som duckar sången mot hi-haten. Men då gäller det att inte blanda ihop den sladden med spagettin. Spagetti fungerar nämligen som isolator, dvs. att den är dålig på att leda signaler. Misstänker att detsamma gäller för snabbmakaroner, som dock inte ser ut som sladdar.

(Det enda felet man kan göra är att vara tråkig.)

Postat

Jag gjorde inte kopplingen med spagettivispar och virveltrumma först. Tänkte att nu står debatt och vispar grädde med spagetti! 😮 Så fel man kan ha!

Postat

Jag gjorde inte kopplingen med spagettivispar och virveltrumma först. Tänkte att nu står debatt och vispar grädde med spagetti! 😮 Så fel man kan ha!

Postat

Du skojar... 🙂

Nån som provat en elvisp på virveltrumma?

Nej, men brödrost som metronom, på ett ganska kort och väldigt långsamt stycke.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.