debatt Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 ... funkar utmärkt som vispar om du bara ska göra några korta såna inlägg. Ska du ha en spelning kanske det är bäst att ha med flera paket eller helst köpa riktiga... La Torre, Kungsörnen, Barilla och Combino har jag provat. Kungsörnens extra tunna var bäst följt av Combino. La Torre var lite stumma i ljudet som bildades. 1
CHAE Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 "Bandspagetti" har man ju hört talas om men det här är ju löjligt... 😄 1
CHAE Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Copy/pasta är kanske också någonting som kan... 😕 Äsch 😑 😛 2
barrf Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Mmm, men man får akta sig så man inte värmer upp för mycket med dem, blir så grötigt i mellanregistret då.
Die Hard (oregistrerad) Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 Överkokt så blir det bara så sladdrigt. 😄
CHAE Postat 9 augusti 2011 Postat 9 augusti 2011 (redigerat) Mmm, men man får akta sig så man inte värmer upp för mycket med dem, blir så grötigt i mellanregistret då. Wo wo wo WO! Pratar du om "hot" eller "cold" här nu? 😕 "Hot" borde det ju rimligtvis vara. Överkokt så blir det bara så sladdrigt. 😄 "Överkokt" är fel ord. "Analogt" heter det 😑 (Jag lärde mig det i CD vs LP"-tråden) 😉 😛 Vänligen, CHAE - som aldrig någonsin har använt en Studer...bara Revox B77 😑 Redigerat 9 augusti 2011 av CHAE
debatt Postat 9 augusti 2011 Trådstartare Postat 9 augusti 2011 "Bandspagetti" har man ju hört talas om Finns det rak sådan? Jag tror inte mycket på det ändå. Det är just att den är extra tunn och fin som ger det bästa ljudet. Det är en konst att kunna spela med sådana utan att de går av. Ibland får jag för mig att du inte är seriös. 😐
Fidden Postat 10 augusti 2011 Postat 10 augusti 2011 ... och när man vill spela en virvel tar man fram makaronpaketet?
debatt Postat 10 augusti 2011 Trådstartare Postat 10 augusti 2011 ... och när man vill spela en virvel tar man fram makaronpaketet? Jag har mitt fasttejpat runt ena låret med den där tidningen.... GAFFA.
Jetblack Postat 11 augusti 2011 Postat 11 augusti 2011 Jag hörde om ett band som brukade ha en person som alltid satt vid ett bord på scenen och käkade glass. Kanske fungerar med pasta också...? Eller så kan man hälla ut en omgång nykokt pasta över mixerbordet så att teknikern inte ser reglarna och knapparna! Då får man mixa lite på måfå, kan bli hur bra som helst! Basavskärning på elbasen och massor med härligt mellanregister på saxofonen! Och så kan man koppla in en kompressor som duckar sången mot hi-haten. Men då gäller det att inte blanda ihop den sladden med spagettin. Spagetti fungerar nämligen som isolator, dvs. att den är dålig på att leda signaler. Misstänker att detsamma gäller för snabbmakaroner, som dock inte ser ut som sladdar. (Det enda felet man kan göra är att vara tråkig.)
debatt Postat 12 augusti 2011 Trådstartare Postat 12 augusti 2011 Kommer göra inspelningar med spagetti nu i höst.
D Vibe Postat 12 augusti 2011 Postat 12 augusti 2011 Jag gjorde inte kopplingen med spagettivispar och virveltrumma först. Tänkte att nu står debatt och vispar grädde med spagetti! 😮 Så fel man kan ha!
D Vibe Postat 12 augusti 2011 Postat 12 augusti 2011 Jag gjorde inte kopplingen med spagettivispar och virveltrumma först. Tänkte att nu står debatt och vispar grädde med spagetti! 😮 Så fel man kan ha!
debatt Postat 12 augusti 2011 Trådstartare Postat 12 augusti 2011 Jag gjorde inte kopplingen med spagettivispar och virveltrumma först. Tänkte att nu står debatt och vispar grädde med spagetti! 😮 Så fel man kan ha! Du skojar... 🙂 Nån som provat en elvisp på virveltrumma? Nej, men brödrost som metronom, på ett ganska kort och väldigt långsamt stycke.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.