Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

jag har en imac på snart 2 år och hon har nu börjat bli lite seg i skallen. Den var pigg som fan första året men har verkligen dragit ner sig och jag vill ofta slå näven rakt in i skärmen - men de är ju lite dumt ... eller?

Jag är nu redo att blåa den och börja om, men! Ett stort MEN ... Logic, plug-ins, synthar, alla Adobe-produkterna ... Och inte att glömma resterande appar jag har inne som måste ominstalleras .. Vilket arbete.

Eftersom jag inte vet vad som gör den så seg så kanske det är dumt o zappa in alla appar igen - men de behövs ju. Min tanke var att köra en Time Machine på den nuvarande - formatera och installera osx igen. öppna upp Time Machine och plocka in de program, synthar osv jag vill ha - är detta något att rekommendera eller ska jag helt enkelt installera om allt?

Mår illa nästan av tanken. Adobe CS5 tar sin lilla tid och sen har vi fina NI Komplete som är ganska stort. Jisses - Men jag är MAc-user sedan 2 år tillbaka bara så jag vet inte hur jag skall ta mig till. hade det varit en PC så jo... Då hade jag blivit tvingad att formatera o blåsa -fast där har jag mer koll på hur jag rensar i systemet för att vidhålla den pigg o fräsch - med mac har jag noll aning.

help!

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.