Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jaha, hur gör man det? Alltså att benda en ton eller låta den falla/gå uppåt typ. Har ju inget midikeyboard så jag kan inte använda svaj etc. Keyeditorn kan man ju inte göra det i. Score editorn? Nån som vet vad det blir för tecken/noter isåfall? Hoppas ni förstår vad jag menar 🙂

Annons
Postat

Visst går det i keyeditorn.

Välj pitchbend som parameter istället för velocity (som antagligen är default).

Avmarkera kvantiseringen.

Välj linjeverktyget.

Dra din kurva.

• 5 veckor senare...
Postat

knyter an här igen. Testade det nu och det blir säkert bra, men jag får ingen kurva utan 'små trappsteg', förmodar det har med quantize att göra. Men hur avmarkerar man det. Jag ser ju dom olika värdena i quantize dropdown meny, men inget värde för att nolla/stänga. Tittar på fel ställe kanske?(är i keyeditorn då).

Postat (redigerat)

Quantize är att automatiskt rätta till toner efter den valda griden (typ 16-delar eller 8-delar etc). Snap är att saker du drar runt fastnar i griden så det blir tight. Så inte samma sak men har med varandra att göra. Om du stänger av snap och använder linje- eller pennverktyget ska det se ut som på bifogad bild. Annars blir det trappsteg som du säger. Om du fortfarande har trappsteg vet jag inte vad det är för knas.. Kolla så att snap verkligen är av, det är knappen som ser ut såhär: >|<

post-3951-0-78002200-1315435044_thumb.jpg

Redigerat av Rabieshund
Postat

rabieshund: still the same, har slagit av knappen. Blir fortfarande trappsteg, och inte som din 'kurva'. Blir samma vilket verktyg jag väljer. Får luska vidare. Är väl någon inställning någonstans

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.