Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Eh... jag förstår faktiskt inte exakt vilket ljud du menar 😮 Men jag tror inte att det är något särskilt avancerat. Låter som en ganska typisk hiphop-låt i mina öron.

Postat

asså mest på rösten typ vid 0:11 kanske de börjar

Menar du leadsången? Det är pitchkorrigering (Autotune? Melodyne?) på den, men annars kan jag inte höra något märkvärdigt.

Postat

Menar du leadsången? Det är pitchkorrigering (Autotune? Melodyne?) på den, men annars kan jag inte höra något märkvärdigt.

hittar ingen bra tutorial vet du nåt ?

Postat

??????

varför inte bara googla på autotune eller/och melodyne !!!!!!!!

det är plugins som riktar toner i sång/instrument......

mvh

:rolleyes:

Postat

??????

varför inte bara googla på autotune eller/och melodyne !!!!!!!!

det är plugins som riktar toner i sång/instrument......

mvh

:rolleyes:

har autotune och ett år tbx

Postat

Sen tror jag det är dubbat ett par gånger, alltså lägga samma sång 2 - 5 gånger, var noga med att tagningarna så de blir tighta. sen får du jobba med eq för att få dem att smälta ihop.

Postat

Om du menar när rösten som börjar "Spend your money [on? y'all? yo?], drink some alcohol...":

Enligt mina öron så är det dubbat minst en gång i leaden (två röster), minst två röster en oktav upp. Panorering är jag osäker på, men de har definitivt lagt på någon form av "modulation", typ chorus med givmilda delay- och stereobredd-värden.

Postat

Om du menar när rösten som börjar "Spend your money [on? y'all? yo?], drink some alcohol...":

Enligt mina öron så är det dubbat minst en gång i leaden (två röster), minst två röster en oktav upp. Panorering är jag osäker på, men de har definitivt lagt på någon form av "modulation", typ chorus med givmilda delay- och stereobredd-värden.

så finns det nån tutorial för detta?hur mkt av tex chorus panorerin

• 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.