staxxon Postat 6 augusti 2011 Postat 6 augusti 2011 jaha, det säger ju sig själv att det går inte lägga in 500 audio kanaler för att täcka upp det. Hur gör ni sådant? Tips?
D200 Postat 6 augusti 2011 Postat 6 augusti 2011 1. Dubba dig själv en sådär 10-20 ggr. 2. Hitta nån plugg som dubbar dubbarna och som förskjuter några cent i ton. 3. Lägg på ett arenareverb och kör det på bara wet.
Mr Keys Postat 6 augusti 2011 Postat 6 augusti 2011 Ta ner polarna till studion och bjud dom på bärs nån gång innan ni drar ut typ.....lägg ett gäng inspelningar med det du behöver och fixa det sedan i nyktert tillstånd. Har inte gjort det själv, men jag tror jag hade försökt lösa problemet på det sättet. Är ni 8 man eller så, och lägger allt 20-30 ggr, gärna i lite olika tonfall, styrkor och avstånd till miken(ingen inspelning ska väl vara speciellt nära miken gissar jag) så har ni ju en 200-300 man helt plötsligt. Räcker det inte så gör det en gång till med några andra personer. Sen får du ju labba med reverbs osv också.....
Mr Keys Postat 6 augusti 2011 Postat 6 augusti 2011 Eller kombinera mitt förslag med att dubba dig själv massa ggr...Hitta nån stor publiksampling att blanda in lite tyst i bakgrunden också kanske...bara för att få det där "x antal tusen-manna sorlet"....
Claes Holmerup Postat 6 augusti 2011 Postat 6 augusti 2011 Denna plugg fick jag tips om för länge sedan. Det har inte blivit av att jag har testat den ännu, men den kan kanske vara något? http://www.cloneensemble.com/cl_main.htm
staxxon Postat 7 augusti 2011 Trådstartare Postat 7 augusti 2011 hehe........MrKeys....ett intressant förslag. Går väl åt en hel del sprit till den varianten kan jag tänka mig. 🙂 Claes: verkar intressant, får checka den
jagharenbramick Postat 7 augusti 2011 Postat 7 augusti 2011 Gjorde sån kör på 2 pers som blev ganska bra. Vi ställde upp ett stereopar u87 och förflyttade oss vid varje tagning. Krävdes väl 150 tagningar och bra reverb.
LejonLeo Postat 27 november 2011 Postat 27 november 2011 coolt. jag har länge undrat hur man får till det där. ska testa om jag kan få till någorlunda resultat på egen hand. annars får man väl "fuska" och ta ner lite löst folk i studion
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.