Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har ett ganska jobbigt problem. Jag kör Guillemot ISIS xl på Windows 98Se med Logic 5.5.. Jag har hittils bara kört med audio inspelning och allt har varit frid och fröjd. Nu har jag investerat i en midi keyboard för att börja leka ltie med synthar och liknande, nu till problemet. Jag har en latency på ca 2000 ms...totalt värdelöst. Datorn har jag just uppgraderat till en P4 1,8 Ghz med 768 i ram, känns som att problemet ligger på dirvrutinerna, men jag har inte lyckats hitta några nya.

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig i denna nyutforskade värld (för mig i varje fall =)?

Annons
Postat (redigerat)

Kör du Windows 98 på en P4 ? Jadrar den måste starta snabbt...

Ja om du har version 1.9 (förutsatt att du kör Win98/ME) av drivrutinerna så ska det funka med ASIO (förutsättningen för att kunna få låg latency).

Sen hur du ställer in det beror på vilket program du kör.

Redigerat av wollibolli
Postat

snabbt å snabbt, inte så värst faktikst. har XP på en annan partion och den drar igång bra mycket snabbare än 98. Men ang. ljudkortet. Vilken version av drivrutinerna är det som är med åp CD:n? Jag har inte tillgång till min dator just nu såp jag kan inte kolla, men när man kolalr på deras hemsida (www.guillemot.com) så står det att det uinte finsn några uppdateringar av drvrutinerna tillgängliga.

Skulle vara kul å höra någon kommenatr från någon annan som använder samma ljudkort som jag, och aknske har haft elelr ahr likannde problem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.